taes Startet 1.September.2009 Link til dette innlegget Startet 1.September.2009 Hei:) Vi er en familie på snart 5 pluss 2 hunder som skal starte på sjølivet. jeg har selv erfaring med båt ifra 5 til 15år, men de siste 15 er jeg blank på sjøen. vokste opp i an sandvik 28 og videre i en scand atlantic.. har sittet i 2mnd og søm fart hele nettet.. kommet frem til noen forslag.. men kan ikke så masse om motorer eller noe annet om disse båtene.. blitt fortalt at bensin motorer og saltvanns kjøling er nei nei.. er dt noen som kan noe spes om en fjord1001cb, norwest 900, princess 37, master 820 hva slags motorer er bra? har satt av en 700-800 til båten MAKS.. taes Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Å velge er det vanskeligste man gjør, for denne prisklasse må du regne med båt og motor er gamle (over 20 år), og må være obs på om det fins deler til motor. hvis det var meg så tror eg ville ha valgt nord west med perkins maskin ,men det er jo opptil deg.. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Hansi Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Har selv hatt en Nord West i noen år. Absolutt en båttype som kan anbefales hvis du liker hardtop båt. Sjøsterk, 3 separate sovekabiner, selvlensende akterdekk, godt med plass for å ha det behagelig ombord til å være en båt på 30'. Ligger flere stykker til salgs kan jeg se. Vær obs på om nødvendige oppgraderinger er utført. Vi snakker her om åttitalls båter så ting kan fort begynne å skje hvis båten ikke har fått nødvendig stell. Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 tusen takk torbi og hansi.. nor westen har veldige gode planløsninger enig i dt.. hvor mange timer går en perkins motor før den bør overhales?? hva er prisen på en overhaling?? har dere noe info om FORD MERMEID motorer?? funnet en princess 37 med perfect løsning men skeptisk til motorene.. gått 500 timer etter full overhoverhaling.. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Både Perkins og Ford Mermaid er motorer som med riktig stell er nesten uslitelige. Motorer for evigheten nesten. Tungbygde maskiner for yrkesbruk. Har flere kjenninger som har Perkins i sine Nord Wester. Felles for de er at de omtrent ikke har gjort noe med motorene bortsett fra justering av dyser, ventiler. Dette er jo noe som fra tid til annen alle motorer må igjennom uansett merke. Ford Mermaid er mye brukt i yrkesbåter. Dette skulle etter mitt syn borge for kvalitet. Redigert 2.September.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) så lenge de er ferskvannskjølt så er dt kanonbra motorer?????? Redigert 2.September.2009 av taes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Jaaa. Men igjen, og det kan ikke sies for ofte, alle motorer må ha riktig og godt stell for at de skal vare. Ved kjøp av bruktbåt er det spesielt viktig og passe på slikt + det andre tekniske + elektrisk anlegg. Be om dokumentasjon på utførte forbedringer og vedlikehold. Kan ikke slikt fremskaffes, skygg banen uansett hvor fin båten er. Redigert 2.September.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) kunne du Hansi være så snill å skrive en liten sjekkliste til meg som jeg kan ta med meg når jeg skal se på båt og hva jeg skal spørre om... da hadde jeg blitt kjempe glad..:):) Redigert 2.September.2009 av taes (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Sender deg en Im senere i kveld, akkurat nå er det middag, etterpå skal jeg ut og ha mc trening med kona.. For håpe at vi kommer fra det i live. Hvis ikke du hører noe mere gikk det til h ****e. Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 lol... detta ordner seg:):) Sitér dette innlegget Link to post
dhjerp Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Hansi, det må vel kvalifisere til et av de beste utsagna her. Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 tusen hjertelig hansi:):) fikk mail`en:) Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Hansi? Gikk det til h...... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Hansi Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Litt OT det her, men gikk ikke så aller verst selv om det gikk j** la seint, laaang kø mot Stathelle, ikke bra, og kun 1 stk velt. Alt i alt en grei kveld må en si, hadde bange anelser før turen., måtte ha en dusj etter hjemkomst, ble noe svett nedover ryggen selv om det bare var 14 grader ute. PS! Hun har egen sykkel så jeg kjørte bak, langt bak. Ofrer ikke Harleyen til en førstegangskjører så jeg kjøpte en sykkel til ( riskoker ) forrige uke. Må vel kanskje nevne så noen ikke tror jeg er gal, ja vi har kommunikasjon mellom syklene, trådløs sådan. Fungerer utmerket. Redigert 2.September.2009 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 For summen du foreslår skulle vel mulighetene til å få seg en Fairline 36 være et godt alternativ også? Det ligger en med bmw motorer til drøye 800' på finn og en med volvo motorer til 800 blank hos Aktuell Marin. begge har vært i markedet lenge. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Ja og det betyr vel som vanlig at de er for høyt priset i forhold til det potensielle kjøpere er villig til å betale for herligheten. Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 3.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 så den fairlane turbo som den heter, men problemet er jo at den ikke har 5 "faste" plasser.. norwest 900 og princess 37 stikker frem som finr kanidater... master 820 også... er dt masse å prute på i disse "finans tidene"??? Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Tror ikke akkurat hvilke tider det er betyr så fælt mye. Er vel heller det at enkelte selgere ligger alt for høyt i pris i forhold til verdien på objektet som skal selges. Definitivt kjøpers marked, ikke noe tvil om det. Sitér dette innlegget Link to post
taes Svart 3.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 du er en stor hjelp HD-hansi...:):) Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 så den fairlane turbo som den heter, men problemet er jo at den ikke har 5 "faste" plasser Men det er det usedvanlig lett å få ved å ha tre køyer foran. Det er nesten tilrettelagt for det Har selv 5 faste køyeplasser i min. Det tar det ikke mange minutter å lage. Ja og det betyr vel som vanlig Nettopp!! - og da er vel også prutningsmulighetene godt tilstede - og taes kan få en slik godt innefor budsjettet Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 4.September.2009 Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 http://uk.yachtworld.com/boats/1979/Prince.../United-Kingdom Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.