Jump to content

Fin Bavaria i Amsterdam

-------------

Recommended Posts

Jo jeg er ikke uenig at den ser grei ut utvendig. Redd for at den innrettning inne er noe "billig". Men vi få se...

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Den nye Farr-designede båtene fra Bavaria ser veldig lekre ut, både utvendig og innvendig. Nyskapende og moderne så det tar litt tid til å bli vant til dem. Antar at designet innvendig blir som 55-foteren dvs. litt "Hanse"-inspirert. Ser flott ut men enig i at skrape hjørner trekker ned. Gleder meg til å se dem "live" Ettehvert kommer det en 44-foter også: http://www.havna.com/wip4/detail.epl?id=437838&cat=4914

At Sun flyer ikke liker Bavaria kom ikke som noen bombe. :wink:

Nyskapende og moderne så det tar litt tid til å bli vant til dem.

Sliter litt med å se noe nyskapende. Kan du oppdatere meg?

At Sun flyer ikke liker Bavaria kom ikke som noen bombe. :wink:

Joda, jeg liker bavaria. Kjekt å ha noen rundingsbøyer når vi er ute og seiler. :wink:

Men hvis vi skal snakke om lekker båt, er ikke den nye bavaria 32 akkurat det første jeg tenker på.

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Sliter litt med å se noe nyskapende.

Jeg feiler også i mine forsøk på å se noe nyskapende og moderne her.

Sett på en større rigg og en løygang og fjern det fjollete rattet, så har vi en svenske fra 80-tallet.

Hvis jeg kan være så dristig at jeg formaster meg til å sammenligne med min egen 32-foter fra 82 så er Bav'en 15 cm lengre, 15 cm bredere, 700 kg tyngre, har 500 kg lettere kjøl og 10 kvm mindre seil. Begge har 18 hk motor, som er alldeles for lite for allt unntatt flatt hav.

Inni er de, bortsett fra materialvalg og vinkler, til forveksling like. Jeg har ordentlig navigasjonsplass, det har Bav'en ikke.

Men for all del. Dette er et skritt i riktig retning. Båten har begynt å få litt baug igjen og dekket er godt egnet til å gå og jobbe på.

Jeg tror dette blir en svært så fin båt, men nyskapende og moderne er den ikke. Ser ut som om de har tenkt mere seilbåt denne gangen og mindre bobåt.

Men for all del. Dette er et skritt i riktig retning. Båten har begynt å få litt baug igjen og dekket er godt egnet til å gå og jobbe på.

Aberet med dekket er at vantene er i borde. Dermed kan man ikke føre stor genua, noe som en turbåt med såpass lav rigg trenger. Med en slik løsning kan også vantene gjøre det litt kronglete å gå fram på dekk. Vet ikke om det er tilfelle her. At en liten fokk er mer praktisk å krysse med er kanskje ikke så viktig for bavarias målgruppe ettersom disse vanligvis går mest med motor.

Ser ut som om de har tenkt mere seilbåt denne gangen og mindre bobåt.

I seilas-omtalen snakkes det likevel om at båten har mere volum enn noengang. Hvordan har de klart det da? Jo ved å flytte rattet og cockpiten lengre bak. Dermed får man mer inneplass på bekostning av muligheten til å sitte bak rattet. Vet ikke om jeg hadde klart å venne meg til det. Spesielt ved motorgange er det greit å sitte der. Og det er jo det bav'ene brukes mest til. :wink:

Motorbåt er harry - A. Rosèn

Dermed får man mer inneplass på bekostning av muligheten til å sitte bak rattet.

Du misforsto Sun Flyer. Se bildet nedenfor. Når man gå for motor er meningen å klappe ned "Ladeluken" og finne noen hvite campingstoler for å sette seg bak rattet. :lol:

view.jpg

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

At en liten fokk er mer praktisk å krysse med er kanskje ikke så viktig for bavarias målgruppe ettersom disse vanligvis går mest med motor.

Og det er jo det bav'ene brukes mest til. :wink:

Forsøkene på å være morsom går etterhvert over i det patetiske, har du ikke forstått det Flyer'n? :smiley:

En morsomhet som gjentas for ofte blir gjerne fordummende i stedet. Det er en gangske kjent effekt!

Selve poenget i morsomheten din er ikke engang et behov for oss Bav-eiere å kommentere.

Jeg er mer opptatt av at opptreden og adferd skal vise en viss porsjon smartness enn at mine uttalelser skal bekrefte mangel på det samme.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...