Enzo Startet 1.September.2009 Link til dette innlegget Startet 1.September.2009 Vi seiler ut fra Kos neste helg og har en uke , har bestemt oss for å seile nordover mot Samos og området der , er det noen som har vært i dette området og kan foreslå noen fine steder å besøke ? Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 1.September.2009 Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Heldig-grisen...... å god tur. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Enzo Svart 1.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2009 Gleder meg , altså det er ikke nå til helgen men neste , vi flyr nedover Fredag morgen 11sept og får båten kl 17lokal tid , det blir vel tidlig mørkt der nede så jeg ser for meg en temmelig kort tur første dagen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Drar en uke etter dere, det er vår første tur i området også. Men har snakket med folk og gjennom det fått en oppfatnng av hva som er fornuftig. Tror dere skal bruke de 2-3 timene timene før det blir mørkt på fredagen til å bli kjent med båten, studere kart osv. Kos er jo også et hyggelig sted! Med en uke til rådighet så er det ikke all verdens alternativer med mindre dere ønsker å seile lange dagsetapper. Naturlige steder å overnatte er Kalymnos, Leros, Lipsi, Patmos og eventuelt Levitha(lengre tur, væravhengig). Skal man se noe i land(det bør man) og ikke bare seile(det kan man gjøre hjemme) så skal man ikke være for ambisiøs. Sitér dette innlegget Link to post
Festina Lente IV Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 (redigert) Jeg misunner dere.... Var i dette området for noen år siden. Fantastisk. Dere må absolutt besøke Vahti, øst på Kalimnos. Lite sted, men fantastisk koselig. Vi lå rett utenfor restauranten helt til venstre på den lange gjestebrygga, der fikk vi låne strøm. Skal dere til større sted på samme øy, er Pothia en fin by, absolutt verd et besøk. Alle steder vi var innom på turen var veldig bra. Vår rute var som følger. Kos - Kalimnos, Pothia - Kalymnos, Vathi - Leros, her skulle vi ligge på svai, prøvde først Ormos Partheni, men flyttet oss til Ormos Plakoudi, som var betydelig koseligere, fantastisk naturhavn med krystallklart vann 10 meter ned så ut som 2 meter. Så gikk turen til Patmos, hvor vi lå i gjestehavnen Skala Patmos. Det var på tide å snu, så vi gikk til Lers, denne gangen til Ormos Lakki, hvor det var fult i den ordinære gjestehavnen, men vi fikk plass ved nye brygger i Boatyard innerst til høyre i havnen. Helt OK, og sikkert betydelig bedre nå enn det var. Grei liten spasertur inn til tettstedet. Vi var blitt så fasinert av Vathi, at vi dro innom der en gang til, før vi dro tilbake til Kos. Herlig ferie. Om dere går til Vathi, og ligger bed hekken inn, som er en vanlig måte der nede, og egentilig en bedre måte enn slik vi gjør det her, pass litt på roret, da dybden er helt marginal (BAV 42 C) Ha en kjempetur... Ta med boken East Aegean av Rod Heikell, den var fin å ha, kart finnes som regel i båten. Redigert 2.September.2009 av Festina Lente 3 (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Enzo Svart 2.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Takk for gode innlegg , jeg noterer meg det dere sier. Vi har leid en Bavaria 49 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.