Festina Lente IV Startet 2.September.2009 Link til dette innlegget Startet 2.September.2009 Har noen på forumet erfaringer med Njaa Yachts? Jeg seer etter en ny båt, foreløpig som annonseleser, og har ved et par anledninger funnet båter som kan virke urovekkende rimelige fra dette firmaet. Jeg har aldri vært i kontakt med dem, men det er greit å vite om det kan være en hake ved dette, så trenger man ikke å reflektere over deres annonser, om så er tilfellet. Sitér dette innlegget Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK. Link to post
Careka Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Han henter charterbåter ifra holland/tyskland, derfor er de billigere. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF, & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Fanafjord Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Lagt merke til det samme. De har av og til båter som kunne være interessante kjøp. Har noen handler med Njaa yachts, eller kjenner til folk som har gjort det? Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Bergen Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 kjenner til folk som har gjort det? Snakket med en som kjøpte en Bavaria 34 herifra han var fornøyd! Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Har en nabo som kjøpte en bav 39 fra dem. Snakket også med en som kjøpte en sun odyssey 40 fra dem. Begge er fornøyde. Men så hadde ingen av dem reklamasjoner heller. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Kaftein ØL Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 En kunde av meg kjøpte en Bavaria 46 fra Njaa. Denne båten var bare 2-3 år gammel, men kjøperen fikk aldri vite at båten hadde blitt brukt i heftig charter og så deretter ut etter noen års misbruk. Da var båten allerede betalt. Han var absolutt ikke fornøyd, og heller ikke viljen til å rydde opp etterpå (da var det svært lite hjelp å hente). Sitér dette innlegget Link to post
tjt Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Har selv handlet båt fra Njaa Yachts, og det fungerte ganske greit. Det jeg fikk erfare var at kjøpeontrakten ble skrevet mellom meg og selgeren i Tyskland. Dette fritar Njaa Yacht for selgeransvar og ansvar ved evt. reklamasjon, kan nok i være grunn til bekymring. Det ble i forkant av handelen foretatt en besiktigelse av båten av en proffesjonell besiktigelsesagent, og jeg fikk tilsendt en meget omfattende og korrekt rapport hvor alt var beskrevet i detalj, og det var ingen avvik/overaskelser ved levering. - Tenk litt over formuleringene i kontrakten og prøv å få plassert ansvar. - Få tilsend alle dokumenter, ikke la korrospondansen skje på fax. - Ta også med i betraktningen at det er du som er importør. Har inntrykk av at Njaa er meget bevisst på at båtene som formidles er av god kvalitet, og at opplysningene om dem er korrekte, men at den hjelpen de kan gi i etterkant av kjøpet vil være noe begrenset ut fra den rollen de har i prosessen. Roter du litt rund på nettet så vil du nok finne de fleste av båtene hos forhandlere både innenlands og utenlands, kanskje finner du den som er den egentlige selgeren. Da har du jo mulighet til å importere den selv og spare noen kroner. Sitér dette innlegget Link to post
Fanafjord Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Er det noe stort å spare med båtimport? Jeg trodde at båter i Norge er forholtsvis rimelig. (Spesiellt når man må betale moms for båter fra utlandet.) Sitér dette innlegget I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky, And all I ask is a tall ship and a star to steer her by, And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking, And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking. Link to post
Sun Flyer Svart 2.September.2009 Link til dette innlegget Svart 2.September.2009 Charterbåter er ikke momset i utgangspunktet. Så da er det penger å spare. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.