Jump to content

Seaco 950 erfaringer


Sjøga

Recommended Posts

Hei. Fine båter . det eneste jeg vet om dem er at de trenger stor motor for å komme raskt og lett på plan. D4 260 eller D4 300 burde være bra motorer. De er litt smale i skroget noe som får dem til å gå mykt i sjø, men resulterer i at den blir litt rankere . Men fine å se på er de :cheers:

Bavaria 30 Sport 08 VP D6

 

Hjemmehavn " HIDRA"

Link to post
Share on other sites

Du kan jo også høre om noen har erfaringer med Saltø 28 som er det samme skroget som Seaco 950.

 

En kamarat har denne båten. Sjøegenskapene er bra, men det dunker og slår i fart som på de fleste planebåter. Støynivået i hans er høyt synes jeg, men det kan komme av at det er dårlig isolert. I hans båt hever og senker man hele baksete og del av dørken når man skal ned i motorrom. Pluss for meget god plass for å komme til rundt motoren. Støpmessig er det flere svakheter, men det kan være helt annerledes på Seaco 950. Siden det er port ut bak på Seaco 950 blir den litt annerledes. Det kan diskuteres om det er til det bedre alt sammen.

Jeg er kanskje ikke rett mann å svare deg på dette siden jeg ikke er stor tilhenger av denne type båt Lite båt for penga :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Hei, vi har en Seaco 950 2005 model med D4 260hk, er svært fornøyd med det motoralternativet. Kjøpte båten sånn 90% ferdig, (trodde jeg) ble mye mer arbeid enn forventa.

Men, uansett våre erfaringer med båten er igrunn gode, i sommer fekk vi virkelig testa den ut da vi bodde 4 fulle uker ombord i strekk, vi gjekk fra Kristiansand og hjem til Ålesund med den. Meg selv, kone og vår datter som fylte 3 år underveis.

Vi hadde en kjempe fin tur, uten noen problemer.

 

MVH

Ole Chr

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Du kan jo også høre om noen har erfaringer med Saltø 28 som er det samme skroget som Seaco 950.

 

En kamarat har denne båten. Sjøegenskapene er bra, men det dunker og slår i fart som på de fleste planebåter. Støynivået i hans er høyt synes jeg, men det kan komme av at det er dårlig isolert. I hans båt hever og senker man hele baksete og del av dørken når man skal ned i motorrom. Pluss for meget god plass for å komme til rundt motoren. Støpmessig er det flere svakheter, men det kan være helt annerledes på Seaco 950. Siden det er port ut bak på Seaco 950 blir den litt annerledes. Det kan diskuteres om det er til det bedre alt sammen.

Jeg er kanskje ikke rett mann å svare deg på dette siden jeg ikke er stor tilhenger av denne type båt Lite båt for penga :wink:

 

Hei, vi har en Saltø 2800 RC, og ønsker vite hvilke støpmessige svakheter båten har.

 

Mvh

Arild

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...