bjoris Startet 2.September.2009 Del på Facebook Startet 2.September.2009 (redigert) Jeg ble nok litt skuffet i dag når det endelig var vær til å lufte den nye fokka, jeg har selvsagt vært obs på at det lettere blir blåmann i disse laminatseilene, men iflg Gran skulle dette seilet tåle mye fuktighet så jeg var egentlig ikke veldig redd for blåmann siden det tross mye regnvær bare er vel en uke siden seilet ble rullet inn helt knusktørt... Det har stått på rulla etterpå uten trekk som jeg både syns var dyrt og som jeg har sett mange steder at blafrer etc i mye vind... vel, her ser dere resultatet, jeg vil si det er mye blåmann, selv om det ikke er så synlig hvis du går noen meter fra. Blåmannen ligger inni siden det er et tolagsseil og dermed seg jeg ingen mulighet for å vaske bort dette. Noen tips? Hmmm dette ble fort et brukt seil, ergelig etter å ha bruk 22.000 på dette for bare et par mnd siden... Vil nok tro det skyldes ganske ekstremt vær på vestlandet i det siste med høye temperaturer kombinert med regn 24/7. Redigert 2.September.2009 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sun Flyer Svart 2.September.2009 Del på Facebook Svart 2.September.2009 Jeg bryr meg lite om slikt. Men har erfart at det er bedre med strømpe. Da blir den stygg i stedet... Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
bjoris Svart 8.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2009 Iflg Gran skal dette gå lett bort med bruk av klorvann. 3 korker i 7 liter vann så skal det gå bort, muligens måtte det litt sol til for å få det helt bra. Vel, litt skeptisk, men vi får prøve. Ikke så lett å vaske et stort seil, men vi får se om vi ikke får til noe på plenen med presseninger under... Akkurat nå er det jo like greit å ha seilet innendørs her vestpå... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Blanco Svart 8.September.2009 Del på Facebook Svart 8.September.2009 dette er jo et laminert seil, og det høres merkelig ut at muggen skulle komme mellom lagene på et nytt "ubrukt" seil etter så kort tid. Tror nok at det kan vaskes vekk slik Gran sier. Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.