Jump to content

Båter i sjøen 2009

lippert

Recommended Posts

Ja, da er jeg tilbake etter fire timer hvor skoene er tatt av og på oftere enn i en skobutikk.

Selv om det er litt færre båter i år enn det det har vært de siste årene så er det mye spennende å se på. Som Bavaria eier så ble det selvsagt lagt til noen ekstra runder hos Lunde Motor. Og ja jeg forstår Båtlivs ros av den 28-foter'n. Det er en "stor" båt. Og du får den levert på vannet i Asker for under millionen. Og i følge de som hadde prøvd den (ikke ansatte hos Lunde) Så gikk den godt i vannet. Det var ikke noen grunn til de bekymringene som noen her inne har ytret om det bred og butte skroget.

Jeg likte også Hard Top utgaven av 46'en. Badeplattform i full bredde gjorde seg, med hev og senk. Og til slutt HighLine 37 var ikke dum.,

With har jo oppgradert hele serien sin, men det var ikke et hjertelig gjensyn med Dromedillen - det var da ikke sånn den så ut??

14" Pro Rib med 40hk E-tec til under 100.000. Den hadde noen smarte løsninger.

Beneteau Swift Trawler 34 var en positiv overraskelse. Det er en båt jeg tror det kommer til å selges en del av. De må bare finne en bedre løsning for adkomsten til det elektriske.... Det var gjemt bak en enkel dør på over 1,5m i dusjen !!!

NordWest 370 Sportstop var en ordentlig pen båt, med en god førerplass.

Dessverre ingen bilder da fotoarmen fortsatt er i gips. Men det kan jo kanskje andre bidra med i løpet av uka.

Redigert av lippert (see edit history)

mvh Knut Erik

Vi tar en langhelg i Oslo, og satser på å være der på lørdag når dørene åpner (Kl. 11.00 tror jeg)

Interessant det du sier om den bavaria 28, da denne kanskje er aktuell neste år.

Etter å ha sett bilder, er også jeg spent på hvordan sjøegenskapene er på denne. Regner med at man ikke får noe testtur under messetiden.

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Ingen rød løper eller special guest, hadde det det vært så vel :smiley: Men bare en av ganske mange potensiale båtkjøpere som hadde en invitasjon fra en forhandler. Slike det pleier å være mange av på båtmesser.

Hadde også en hyggelig prat med Norsk Lystbåtformidling. Han karakteriserte 2009 som et valig år. Kurante båter gikk greit. Mens enkelte lå lenge. Han hadde hatt en båt inne siden Sjøen for alle i mars i fjor. Ble solgt i går, og da var det plutselig to stykker som ville kjøpe.

mvh Knut Erik

Da vi i en tid faktisk har følt at 60-fotsyken begynner å gjøre seg gjeldende, bestemte vi oss for å ta en titt på Princess 95. Fin båt med god plass til 8 gjester og en besetning på 3. Boblebad på fly med plass til alle 8 og med innlagt blålys hadde jeg sansen for.

baater_i_sjoeen_09_001.jpg Motorene likeens. V16 MTUér i en innpakning som mer lignet et meieri enn et motorrom.

Slagvolum ukjent, men gikk på 80l/h ifølge skipperen hvis han tok det pent. Tok han det ikke pent gikk det med det 10-doble. Jeg spurte skipperen om hvordan båten var i sjøen, om den ikke slo i motsjø den også akkurat som båten vår? Jo, han måtte innrømme det, 130 tonn til tross. Men 105-foteren fra Princess som kom til neste år, den......

Vi takket skipperen for omvisningen og sa at vi måtte få tenke litt på det. :rolleyes:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Har en liten misstanke om at den 95 foteren var den samme som Johs Lunde tok langs sørlandskysten i sommer. En gedigen vegg av en båt. Lå i Grimstad da den fanget all oppmerksomhet fra alt som krabbet og gikk i omegn !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Da vi i en tid faktisk har følt at 60-fotsyken begynner å gjøre seg gjeldende, bestemte vi oss for å ta en titt på Princess 95.

Det minner meg om den britiske 80-foteren som forsøkte å klemme seg inn i Risørs indre havn midt i den travleste sommersesongen. Den manøvrerte som om skipperen hadde vunnet i Lotto og kjøpt det største han kunne få tak i som ikke krever sertifikat.

For øvrig har jeg vel tenkt meg en tur innom messa. Det er på tide å be om tilbud på nytt storseil, selv om det gamle sikker holder en sesong til. Blir de norske prisene for ille så får jeg planlegge en tur til Polen neste sommer og hente meg et seil der.

Kommentar fra moderator:Innlegget er slettet da det ikke følger reglene for sitering. (Vanligvis pga 100% sitering av foregående innlegg). Posteren oppfordres til å legge det inn på nytt med sitering iht reglene. For mer informasjon, se 'Regler for Åpent Forum'

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Nei, at bryggene ble fyllt av utstillere og ikke alle som ønsket å få utstilt sin/sine båt/er fikk plass! Det er nok litt plass igjen til publikum får man tro.

Ok, men hvorfor har de gjort utstillingen mindre, kanskje pga. forventningene var lavere?

Hadde vel bare vært å hive ut noen flere brygger. :smiley:

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Dette er noe av det som vises i helgen.. så det er ikke alle som reduserer utvalget...

Bavaria 31 Cruiser

Bavaria 34 Cruiser

Bavaria 35 Cruiser

Bavaria 38 Cruiser (2 kabiner)

Bavaria 38 Cruiser (3 kabiner)

Bavaria 40 Cruiser

Bavaria 47 Cruiser

Bavaria 40 Vision

Bavaria 44 Vision

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Selvsagt slik at de som er markedet for en god brukt handel også finner noe på denne messen, og at man kan se forskjellen fra 31 til 32...

Men for ordens skyld så leverer selvsagt Lundebåt 31 Cruiser ennå da... så helt utgått er den ikke da... selv om sikkerrt noen her på forumet tror det

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...