Jump to content

Bytte av GPS og beholde BlueChart

John_Kr

Recommended Posts

Hei Folkens

Prøver dette spørsmålet i åpent forum, burde kanskje vært postet under BlueChart brukergruppe.

Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny GPS (Garmin 276C), har Garmin 176C.

Jeg har BluChart for midtnorge på denne 176C'n. Nå har jeg solgt denne, men jeg ønsker å beholde kartene og få disse installert på den nye GPS'n.

:rolleyes:Hvordan gjør jeg dette i praksis, problemet er jo denne registreringen med serie nr på GPS osv. Er det noen som har gjort dette før.

Har sendt e-mail til Belanor, men har ikke fått svar ennå.

Noen med gode forslag.

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hvis jeg ikke tar feil, kan du ha 2 GPSer på en Bluechart CD med 1 unlock kode. Har 176 brikke,og 276 brikke, da er det jo bare og ta brikken med til den nye. Men er det nedlasting av ny software (CD)på 276 og brikke på 176,må du laste ned en ny fra Garmin til PC, da tror jeg du ligger dårligere an. Men du får nok svar fra Belanor.

Lykke til.

Det jeg oppfatter nå er at når du først har "åpnet" kartet på en GPS (min første 176C) så er det umulig å legge samme kartet over på den nye GPS'n.

Det høres jo helt hårreisende at jeg må selge kartet mitt, jeg har kjøpt en lovlig vare og den vil jeg beholde. Belanor må bare skaffe meg en kode...... :lol:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Hei Folkens

Prøver dette spørsmålet i åpent forum, burde kanskje vært postet under BlueChart brukergruppe.

Jeg er i ferd med å kjøpe meg ny GPS (Garmin 276C), har Garmin 176C.

Jeg har BluChart for midtnorge på denne 176C'n. Nå har jeg solgt denne, men jeg ønsker å beholde kartene og få disse installert på den nye GPS'n.

:rolleyes:Hvordan gjør jeg dette i praksis, problemet er jo denne registreringen med serie nr på GPS osv. Er det noen som har gjort dette før.

Har sendt e-mail til Belanor, men har ikke fått svar ennå.

Noen med gode forslag.

Ta en telefon til Belanor ....de ordner det .........

hvis du har de rette data/serienr etc... for kartet liggene

Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...