Obba Startet 3.September.2009 Link til dette innlegget Startet 3.September.2009 Hei Har kjøpt meg 20 mm plastbelagt moringstau, som jeg tenkte å høst-sikre moringen min med. Kunne tenkt meg å sluppet å bruke kauser og klemmer, (ting som ruster), og heller bare knyttet. Men det virker vanskelig å få noen knuter til å stramme seg, pga av plasten. Noen som har erfaring, en god ide? Mvh Obba Sitér dette innlegget Link to post
h2o Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Tror nok det blir vanskelig å knytte denne tauen, mulig du kan strippe bort deler av plasten, og spleise den. Dersom du bruker syrefaste vireklemmer på tauen, vil det jo ikke ruste. Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 Siden du kaller det moringstau er det kanskje blykjerne der også? I så fall slipper du neppe unna sjaktler. Jeg knøt en enkel kjerringknute på mitt tau og sikret med to galvaniserte sjaktler, regner med at det holder i årevis! Sitér dette innlegget Link to post
steelcontax2 Svart 3.September.2009 Link til dette innlegget Svart 3.September.2009 dette er oppskriften fra roblon; slå to halvstikk, og surr så enden skikkelig med taklingtråd. da trenger du ikke wirelås etc. Men tauet må gå igjennom en lukket kause-1 Sitér dette innlegget Link to post
Obba Svart 4.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2009 Hei igjen Tusen takk for svar. Det er blykjerne ja. (Maritim sin). For prøve meg fram litt på lørdag. Mvh Obba Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.