Jump to content

Selv-nivellerende radarbrakett på motorbåt?


Fantino

Recommended Posts

Siden Raymarine nå endelig har somlet seg til å lansere HD-versjon av 24"-kakeboks er jeg nå i shoppemodus. Planlegger mastefeste siden masta jeg har (se avatar) jo må brukes til noe, og kom over selvnivellerende mastefester fra Scanstrut: http://www.scanstrut.com/cmsimages/gallery...0cc62aadff6.jpg

 

Ser imidlertid at dette primært er tenkt for seilbåt. Spørsmålet er da: Har dette noe for seg i en motorbåt? Generelt er vel bevegelsene noe bråere der når været er labert. Ser at det oppgis at festet er "hydraulisk dempet", men har ingen peiling på om dette vil være godt nok. Ser for meg at radaren i verste fall kan bli veldig lealaus og dårlig.

 

Noen som har erfaring, evt. tør kaste seg utpå med en kvalifisert synsing?

Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro at dette er bortkastet penger til en motorbåt. Slik feste kommer best til anvendelse når du ligger i lengre tid med f.eks. 20 graders kregning.

 

Motorbåter hiver på seg fra side til side og festet rekker ikke å innta riktig posisjonen i forhold til kregningen før båten krenger motsatt vei.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...