lofot2 Startet 4.September.2009 Del på Facebook Startet 4.September.2009 Da ble jeg jammen angrepet av 3fot syken før svineinfluensaen kom. Har en skibsplast 655 som vi er fornøyd med, men nå har vi lyst å dra på lengre turer og kanskje fiske litt. Har funnet ut at Bella Falcon og Finnmaster 7600 er en type båt vi liker. Finner ingen sammenligning mellom disse båtene på nettet. Er det kanskje noen som vet om fordeler og ulemper angående disse båtene. Takknemlig for innspill. Sitér dette innlegget Link to post
Teie Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Hvis du leter litt rundt så finner du nok tester av disse båtene, men kanskje ikke sammenlignet. Jeg husker å ha lest tester av begge i enten Båtmagsinet eller Vi Menn Båt. Bellaen fikk vel ganske god kritikk, eneste var at den er ganske smal, så den bli ikke noen stor 26 foter, og kanskje litt rank. Finnmasteren har vært testet flere steder, og jeg husker en artikkel der en familie hadde hatt den som en turbåt en sommer, og delte sine erfaringer. Husker ikke detaljene, men de var generelt godt fornøyd. Ikke mye hjelp kanskje, men jeg vil tror du finner endel på nettet, evnt kan du også kontakte Båtmagasinet og Vi Menn Båt, og få kopi av artikler (hvis det ikke ligger på nettet). Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Er vel etpar Falcon eiere (og noen forhenværende) her på forumet, men ikke så mange 7600 eiere..? Begge 2 er båter jeg godt kunne tenkt meg. Ser for meg ut til at Finnmasteren er noe bredere, mens Bellaen har et hvassere skrog..? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Stoner Svart 4.September.2009 Del på Facebook Svart 4.September.2009 Hei! Jeg var i samme situasjon som deg og vurderte begge båtene for noen år siden, og valgte Finnmaster 7600. Konseptet er nok ganske likt på begge. 7600 var drømmebåten min i noen år før kona sparket meg i baken for å kjøpe den. Derfor er jeg egentlig innhabil i vurderingen. 7600 hadde alt jeg ønsket meg i forhold til båt, og har vært fornøyd så langt (2 sesonger). Syns linjene er mye finere enn på Bellaen. Hadde lekkasje i bakdøren, som de tok på garanti uten diskusjon. Båten er testet både i utenlandske medier og i Vi Menn med svært positiver vurderinger. Har snakket med andre som har lik båt, som syntes det tok et par uker å bli vant til den trådløse giringen. En liten responsforsinkelse kombinert med stor kraft i motoren trenger tilvenning. Etter to uker føles det helt naturlig. Muligens likt for begge båtene? Har utgaven med VP D4 225, som er en fantastisk motor. Snittforbruket i forhold til mitt blandete bruk er på rett under 10l/h. I forhold til lengre overnattingsturer med flere enn 2-3 pers vil den oppleves trang. Det er en liten turbåt, noe som er likt for begge båtene. Siden de er 25-26 fot som de presser mye utstyr i, så blir alt inni miniatyrutgave av større båter. Tror nok valget vil bero på smak og behag. Jeg fikk i hvert fall drømmebåten min, og 3-fotssyken holdes i sjakk foreløpig. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
lofot2 Svart 4.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.September.2009 Takker for gode innspill. Vi synes også at Finnmasteren har finere linjer(mere sporty) Har forsket litt på Falcon i dag og funnet ut at skroglengden er ca. 7,3 m. Den har en relativt stor platform bak som utgjør en del av de 26/27 fotene. Finnmasteren er 7,6 m og har dermed kanskje et like langt skrog som Falcon + at den er 10 cm bredere. Sitér dette innlegget Link to post
Kal-El Svart 9.Juli.2011 Del på Facebook Svart 9.Juli.2011 Drar opp igjen en gammel tråd... Kan det fremste av setene i sittegruppen vendes fremover? På falconen kan ryggen peke begge veier... Mener dette er litt vesentlig... Kan det evt. Gå an å lage til dette selv? Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 10.Juli.2011 Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Har hatt en Finnmaster 7050 siden 2007, som var forgjengeren til 7600, og har den enda. Den er blitt brukt til ferie for "gnisten" og meg, og vi har vært ute over to uker sammenhengende uten problem flere ganger. Leste en artikkel (husker ikke ikke riktig hvor) om antall fot en opererer med for disse båtene. Men vår båt oppleves ok med to personer. Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Kal-El Svart 10.Juli.2011 Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Men kan den fremste seteraden vendes forover? Sitér dette innlegget Link to post
Marina 7050 Svart 10.Juli.2011 Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Men kan den fremste seteraden vendes forover? Nei, men bakerste sitter "ved siden av" fører. Sitér dette innlegget Ifølge Aleksander L. Kielland er Jæren stedet for viderekomne turister. Link to post
Kal-El Svart 10.Juli.2011 Del på Facebook Svart 10.Juli.2011 Takker:) Sitér dette innlegget Link to post
Ch.Officer Svart 21.Juli.2013 Del på Facebook Svart 21.Juli.2013 Hei kva marsjfart oppnår du ved å ha D4 med 225hk på en finnmaster 7600? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 17.Mars.2014 Del på Facebook Svart 17.Mars.2014 Synspunkter på båt og pris? http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=46995193 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.