Jump to content

Båtløs....

Sebaldus

Recommended Posts

Tenkte på deg, her om dagen, da en Fjord MS33 seilte forbi sundet her! Men det er klart at med delt lateralplan har du større fordeler, både seilingsmessig og manøvrering for motor. Rullegenoa har deg også. Kjenner denne båten kun fra utseende, som Sandvik 880 - hvor kommer navnet Brenning 880 MS fra?

Ja...Fjorden er hakket lekkrere men ble litt gammel og dyr for meg. Så i dag en Uttern motorseiler som også virket veldig genial.

Forstod det slik at Sandvik en gang i tiden gikk konkurs. Så kjøpte en kar som het Brenna opp formene og satt i gang med å lage Brenning 880 MS. Min båt er prototypen til Brenning. Om dette er et pluss eller minus får tiden vise!

Gikk fra Kr.Sand til Mandal i dag og alt fungerte fint bortsett fra at mine nye fendere til kr 500 ble rappet i løpet av natten mens jeg sov ombord i Korsvik :smiley:

Grattis med ny & flott båt!

Et lite "Grønningspørsmål"

Hvordan er det å styre fall og skøter i en slik båt, den styres vel "innendørsfra"? Egner den seg til soloseilas? Spør kun av nysgjerrighet. Den fikk god omtale i Seilmagasinets katalog, og seiler sikkert bra, i og med at den er forholdsvis slank og smekker. Og så er den pen!

Har akkurat fått båten så jeg har ikke allverdens erfaring med seilene enda! Er rullefokk og storseil på masten. Ser at det er trinser for å trekke disse bakover.

Hovedproblemet er vel håndtering av storseil pga hardtopen. Kanskje lazy jacks er en mulighet?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...