Grand Banks jr Startet 5.September.2009 Del på Facebook Startet 5.September.2009 Jeg vil bare tipse om noen flotte bilder fra krepsefiske på Vestlandet. Er disse teinene tunge? - Jeg ser ikke noe lodd i dem, men det kan jo være ramma som er massiv og tung? Det må jo noe vekt til for å holde dem på plass så uti havet de ligger? Her er noen andre bilder fra Ona fyr Ser ut som et flott sted (jeg har aldri vært der). Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
tuffff Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 Flotte bilder. Nei, teiene veier ikke så mye. Kreps fiskes normalt så dypt (70-100m) at teinene ligger upåvirket av bølger. De er dog tunge å få opp på grunn av den store friksjonen i vannet med så mye tau ute. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 5.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2009 Ok, men er det synketau da? Må jo være noe som holder dem der nede... Ellers hadde dem vel drevet av? Ja, bildene er fine. Men så er hun profesjonell fotograf også, som drar med seg kamera på alle turer også ;-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Seilaren Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 (redigert) Det var noe som imponerte meg mye mer enn bildene i den første linken... Nemlig dette.. ; På Krepsefiske i Midfjorden sørvest for Molde. Skipperen er en 10-klassing og dekksgutten går i 5. klasse. Redigert 5.September.2009 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Grand Banks jr Svart 5.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2009 He he. Ja, det la jeg også merke til. :-) Noe sier meg at de har vokst opp på havet... ..og kanskje synes skole er litt ... ..teoretisk. Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Kasund Svart 6.September.2009 Del på Facebook Svart 6.September.2009 Ok, men er det synketau da? Må jo være noe som holder dem der nede... Ellers hadde dem vel drevet av? Med synketau, meiner du då blytau? Eller berre tau som synker? Såklart er det synketau, i den forstand at tauet synker. Teiner som ikkje er brukt synketau på, er direkte farlige, og lett for andre å få tauet i propellen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.