Storø Startet 5.September.2009 Del på Facebook Startet 5.September.2009 Som regel får man svar her på forumet og nå søker jeg opplysninger om mobilkran som kan løfte båt på ca 9 tonn på 15 - 20 m arm. Er det noen som kjenner til slikt i området og eventuelt hvilke kostnader som må påregnes ? Jeg må sette hjul på krybben og lurer på om det noen som har erfaring med slikt. Lasten vil bli omlag 2,5 tonn pr hjul om man har ett i hvert hjørne og jeg kjenner ikke til egnete hjul og akslinger. Høyden bør heller ikke bli for stor. Sitér dette innlegget Link to post
benna Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 Jeg bruker Tromøy transport. Koster kr 3000,- hver vei (høst/vår) Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 (redigert) Med 9 tonn på 15 - 20 meters arm, så må det vel noe mer enn en "vanlig" bilkran til. Når du spør om mobilkran, så mener du vel kanskje "ordentlig" mobilkran. Midtstøl Transport i Arendal har slike. Har sett denne i aksjon i Grimstad ved sjøsetting av store båter. Link her Redigert 5.September.2009 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Storø Svart 5.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2009 Takk til "benna" og "jada" ! Det er nok en større kran som behøves enn det en finner på lastebiler, linken til Midtstøl gav løftediagram med varierende vekt og arm. Mangler bare prisen.... Hva med hjul til krybben - noen ideer/forslag ? Sitér dette innlegget Link to post
norflyer Svart 5.September.2009 Del på Facebook Svart 5.September.2009 Midstøl jobber på timebasis når de får ut mobilkrana. Tror vi bet ca 4000 kr timen for denne. De er rimelig raske når de kommer frem synes jeg. Det er vel bare de som kan klare ett slikt løft her i Arendals regionen.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.