Mckongen Svart 18.August.2014 Link til dette innlegget Svart 18.August.2014 Ser så vidt Kya til høyre i bildet. Link to post
Mckongen Svart 18.August.2014 Link til dette innlegget Svart 18.August.2014 Tustna i bakgrunnen. Bildet er tatt en plass på Sør - Frøya Link to post
navid Svart 19.August.2014 Link til dette innlegget Svart 19.August.2014 # 752: Fint bilde du har tatt Mckongen. Kjenner meg igjen ja, Stabben med Innerbergsalen til venstre. Når bildet er tatt fra Frøya har du sikkert brukt både stativ og apparat med skikkelig zoom vil jeg tro. Veldig bra motiv du har fått frem i den blå disen. Link to post
Brigg Svart 22.August.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Endelig båthelg igjen. Kom av gårde i rett tid og ligger nå i Råkvågen. En nydelig sommerkveld selv om varmen ikke er slik vi er vant med fra tidligere denne sommeren. Eberen varmer imidlertid fint, og snart blir det pizza. Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
glalaks Svart 22.August.2014 Link til dette innlegget Svart 22.August.2014 Var på norfishing i dag. Mye fint å se på og mye gode smaksprøver;) ble en stor goodiebag! Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mor Amica Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Har hatt en flott dag i fiskeværet Sør-Gjæslingan i Nord-Trøndelag i dag Ella "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
glalaks Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Var fint i dag ja:) rakk en liten tur mens barnet sov;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pinhead1974 Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Har hatt en flott dag i fiskeværet Sør-Gjæslingan i Nord-Trøndelag i dag Sør-Gjæslingan er en nydelig plass! Ble det til at Foldafjord gikk dit i sommer? Kaia der ute er visstnok veldig dårlig. Link to post
Pinhead1974 Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Var fint i dag ja:) rakk en liten tur mens barnet sov;) Jeg var også ute på Munkholmen en tur i dag. Var ikke så stille da nei. Du var sikkert der tidligere enn meg. Dro ut ca. kl. 14 jeg. Hva er forresten reglene for bruk av vannscooter nær land? Var en som drev og kjørte helt inne ved stranda der ute. Han passerte oss sikkert på bare 10 meters avstand. Blir spennende å se hvordan dette utvikler seg når det blir flere av de. Link to post
glalaks Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Hvilken båt har du da? Jeg dro inn ca kl 2 tror jeg. Begynte å blåse opp litt ja. Reglene er vell at de må kjøre 400 m fra land tror jeg. Har ikke merket så mye stygg kjøring fra de jeg. Vært mange ute i sommer har jeg sett. Er et par ganger de har kjørt i halvplan i kanalen som er litt plagsomt. Utrolig hvor mye sjø de lager. Var en sort/rød en som kjørte fort litt nøre båter i dag så jeg.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Tskjei Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 De har ikke lov å kjøre mellom munkholmen og Trondheim.Sist jeg var ute ble en av de eskortert tilbake av politiet. Link to post
Pinhead1974 Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Hvilken båt har du da? Jeg dro inn ca kl 2 tror jeg. Begynte å blåse opp litt ja. Reglene er vell at de må kjøre 400 m fra land tror jeg. Har ikke merket så mye stygg kjøring fra de jeg. Vært mange ute i sommer har jeg sett. Er et par ganger de har kjørt i halvplan i kanalen som er litt plagsomt. Utrolig hvor mye sjø de lager. Var en sort/rød en som kjørte fort litt nøre båter i dag så jeg.. Jeg kjører en Askeladden Chaser. Ligger på Nedre Elvehavn. Hvis regelen er 400m fra land har de sikkert bare lov til å kjøre rolig fart inn til feks. Munkholmen da. Det gjorde ikke denne karen i hvert fall. Farkosten var forresten svart. Link to post
glalaks Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Aha! Hadde du med en liten gutt? Møtte en Askeladden i kanalen. Nei den regelen er vel litt flytende. Jeg kan ikke si jeg plages veldig av de bortsett fra noen unntak. Om de kjører 200 eller 400 meter fra land synes ikke jeg har så mye å si så lenge de kjører rolig nære land og Strand, og andre båter. De er litt for glade i å vise seg fram virker det som.. Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Pinhead1974 Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Aha! Hadde du med en liten gutt? Møtte en Askeladden i kanalen. Nei den regelen er vel litt flytende. Jeg kan ikke si jeg plages veldig av de bortsett fra noen unntak. Om de kjører 200 eller 400 meter fra land synes ikke jeg har så mye å si så lenge de kjører rolig nære land og Strand, og andre båter. De er litt for glade i å vise seg fram virker det som.. Stemmer jo det! Jeg hilset da du nesten hadde kjørt forbi... Så det var "glalaks"ja :-) Helt enig at det ikke spiller så stor rolle bare de holder fornuftig avstand fra land, men å kjøre slalom på ei badestrand tror jeg det blir mange sure blikk av. Link to post
glalaks Svart 23.August.2014 Link til dette innlegget Svart 23.August.2014 Stemmer det;) Ja det er jo sånn kjøring som ødelegger for de fornuftige.. Vurderer å stikke ut en tur nå jeg. Mørkekjøring! Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
mor Amica Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Sør-Gjæslingan er en nydelig plass! Ble det til at Foldafjord gikk dit i sommer? Kaia der ute er visstnok veldig dårlig. Er blitt stille om hvor dårlig kaia er, og Follafjord har anløpt Sør-Gjæslingan hele sommeren, så da var den kanskje ikke i så dårlig forfatning likevel da. Var rene dampmøte på kaia ved hvert båtanløp. Alle møtte opp på kaia for å se hvem og hvor mange som kom. Vi var der også, måtte jo få med oss dagens begivenhet. Ella "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Pinhead1974 Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 Det er jo flott at båten har gått dit i sommer. Mener de måtte avlyse tidlig på sommeren i hvert fall da FosenNamsos ikke ville kjøre dit pga. kaia. Link to post
Pinhead1974 Svart 24.August.2014 Link til dette innlegget Svart 24.August.2014 (redigert) Da ble det en tur til Munkholmen i dag også. Litt bedre vær enn i går. Kjørte ut ved Skansen og brua hadde akkurat gått opp da vi kom. Ble en liten svømmetur fra båten og inn til land der ute. Ikke så kaldt som jeg fryktet... Redigert 24.August.2014 av Pinhead1974 (see edit history) Link to post
kodalse Svart 25.August.2014 Link til dette innlegget Svart 25.August.2014 I bukta inne på Lysøya var det vanskelig å skille "himmel og hav" lørdag kveld Link to post
Quaoar Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 (redigert) Noen som har planlagt noe båttur til helgen? Det er jo meldt sommer! Vi satser på en tur til Tustna og deretter innom Melandsjøen. Tenker vi ligger ved Ringholmen første natten. Men... Vi har tenkt oss opp på toppen av Tustna. Er det noen som vet av eller har tips til plass å legge til ved selve Tustna? Jeg har pleid å få låne plass ved en privat flytebrygge ved Halsa tidligere. Nå er båten for stor til å legge seg til ved den bryggen. Vi tar med sykler på båten, så er temmelig mobile på land. Alternativet er å bare la båten ligge på anker i Halsbukta og ro inn med lettbåt. Redigert 28.August.2014 av Quaoar (see edit history) Link to post
glalaks Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Vi har tenkt oss en tur til grilstad på søndag. Åpen visning på en leilighet og noe standing up padleboard-greier. Nå ligger vi alle med feber og hoste så vi går se hva det blir..;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Quaoar Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 (redigert) Jeg har hørt at det er fint der ute på Grilstad! Verdt turen ;) God bedring! Redigert 28.August.2014 av Quaoar (see edit history) Link to post
glalaks Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Hehe.. Ja det blir en fin tur;) Ringholmen skal være fint også har jeg hørt. Hadde tenkt oss dit i sommer med bil, men ble aldri noe av. Et vennepar har en leilighet/ hytte der.. Takk! Kjedelig når alle blir syke samtidig! Men ferdig med det da;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
glalaks Svart 28.August.2014 Link til dette innlegget Svart 28.August.2014 Jeg har hørt at det er fint der ute på Grilstad! Verdt turen ;) God bedring! Du bor vel der også så du har oversikten?;) Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Quaoar Svart 29.August.2014 Link til dette innlegget Svart 29.August.2014 Ja, bor på Grilstad. Endelig fått flyttet inn og nesten kommet helt på plass :) Hopsjøbrygga nå i kveld: Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn