Jump to content

Båtliv i Trøndelag

Brigg

Recommended Posts

Trist syn som møtte meg på TMW odden i Trondheim igår. En flott stor nabo båt på 46 fot hadde hatt innbrudd. Fullstendig rasert innvendig og knust glassdør. Sjekk båtene deres folkens uredelige sjeler på ferde i havnene i Trondheim.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Høsten er utmerket for båtliv, og særlig når værguden er i godlaget. Drar ut i ettermiddag, uten mål eller mening. Men det blir i samme området som du beskriver Triton. Kanskje treffes vi.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Tradisjon tro gjennomførte vi årets guttetur med 5 båter ( en seilbåt) det ble årets siste båttur for min del. men snakk om kos på sjøen :-)

Vi startet Fredag med "langtur" til en ofte glemt perle, Sivertsvika. Med flott "grillhus" og hyggelig folk ble det en uforglemmelig helg.

Vi hadde meg egen kokk ( Hva er ikke det vanlig på guttetur?) så maten var godt i boks hele helgen. Utflukt til Autrått dag 2 og avsluttning med morgenbad på Søndag.

En mild/ kald/ våt/tørr helg på sjøen :-)

Bilder kommer i neste innlegg

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

TBF har lagt ut de første 100 plassene ved nyttår. Disse ble revet vekk. Jobber nå med å øke kapasiteten til sesongen 2015. Lønner seg å være rask om man ønsker plass på Grilstad denne sesongen. Totalt vil det bli ca 800 plasser her, men utbyggingen vil skje trinnvis etter etterspørsel.

Følg linken under for bestilling av plass

http://trondheim-baatforening.no/node/550

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

• 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Synes ikke det er verdt å betale mere på grilstad enn på solsiden, så jeg beholder heller den jeg har inntil videre. Får ta noen dagsturer til grilstad;)

Nja.. glalaks. noe dyrere blir det der ute, men alt er nytt, og det er fremdeles av landets billigste båtplasser med slik standard. Etterspørselen så langt har hvert kjempebra. De første 150 plassene gikk temmelig fort.

• 3 uker senere...

Med det nydelige været vi har disse dagene er det surt å ha høytrykk på jobb slik at man ikke kan komme seg på båttur.

Det ser ut som om restauranten i Børøysundet har åpnet igjen med nye drivere etter at den var stengt hele forrige sommer. Meny og info ligger ute på facebooksiden. Menyen ser ut til å være litt enklere enn det den har vært tidligere, og personlig håper jeg at det dukker opp noen ordentlige fiskeretter etter hvert.

Etter hva jeg kan se på webkameraet er det noen som har kommet i gang med sesongen allerede. I skrivende stund synes fire-fem båter på bildet.

Vi kommer ikke i gang før i palmehelga. Hvordan været blir da vites ikke, men min spådom er nordvest og snøbyger som det pleier å være når påsken kommer så tidlig.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Er vårstemning i lufta i Trondheim i helga:) vurderer å vaske litt båt i morgen og gjøre klart litt, men sjøsetting blir etter påska i år også.. Ny kalesje i år så håper på mye regn... Eller ikke;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Med det nydelige været vi har disse dagene er det surt å ha høytrykk på jobb slik at man ikke kan komme seg på båttur.

Det ser ut som om restauranten i Børøysundet har åpnet igjen med nye drivere etter at den var stengt hele forrige sommer. Meny og info ligger ute på facebooksiden. Menyen ser ut til å være litt enklere enn det den har vært tidligere, og personlig håper jeg at det dukker opp noen ordentlige fiskeretter etter hvert.

Etter hva jeg kan se på webkameraet er det noen som har kommet i gang med sesongen allerede. I skrivende stund synes fire-fem båter på bildet.

Vi kommer ikke i gang før i palmehelga. Hvordan været blir da vites ikke, men min spådom er nordvest og snøbyger som det pleier å være når påsken kommer så tidlig.

Ble skuffa i fjor da vi dro opp på Børøysundet for å spise middag.. hadde ikke vært der på en stund..Jeg hadde vel håpa på en meny slik det var da svenskene drev det, men vil jo ikke klage før jeg har vært der så klart.. men generelt liker jeg restauranter med få valg med kvalitet enn 150 kebab retter.. Veldig positivt med drift uansett!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...