Jump to content

Båtliv i Trøndelag

Brigg

Recommended Posts

• 3 uker senere...

Etter å ha tilbragt første del av påskeferien med familiebesøk er nå tiden kommet for å ta i bruk båten. Har i dag startet opp etter vinterdvalen og har fått i gang alle systemer om bord. Tilgang til ferskvann har ofte vært en utfordring når påsken kommer tidlig, men pga mild vinter er det i år vann på bryggene mange steder.

Ligger i kveld på Kongensvoll og ventet på at nordvesten og bygeværet skal gi seg. Tenker det blir å ta turen over til Hitra i morgen.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

• 4 uker senere...

Da er vi i gang med tredje båthelga denne våren, påskehelga medregnet.

Ligger på Kongensvoll. Ikke særlig vårlig, akkurat nå er det skikkelig regnsklette. Innevær.

Tenker turen går over til Hitra i morgen, sansynligvis Knarren. Godt med litt lengre helg, blir liksom litt mer ro over det hele da.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

Ble ikke helt som planlagt.

Ad uventede omveier havnet jeg på Brekstad. To andre båter her, begge fra Stjørdal med trivelige båtfolk ombord.

Og været er fremdeles skiftende med innslag av sludd og hagl.

• 2 uker senere...

Husk å sjekk tidevannet når du skal på Skansen. jeg kan ikke bruke rampa ved lavvann, da blir båten stående på hekken. Benytter derfor Skansen bare ved høyvann.

Jeg kjører riktignok ikke bremsene nedi vannet. Bader man med hele hengeren går det kanskje bra, men det er grunt ved lavvann.

Synes skansen er bedre enn nyhavna ved fjære sjø.

Jeg kjører heller ikke mye av lager nedi, og det har alltid gått bra. Men der er det stor forskjell på hengere hvor mye båten vipper bakover. Min går nesten rett bakover fra hengeren.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Solgt båten. Leveres imorgen...Hulk :nonod:  :nonod: Også rett før sesongen da. Dette blir , rart , trist osv

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Rekker ikke bruke båt denne sesongen, men ny båt blir det etterhvert.

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

• 3 uker senere...

Heihå trøndera =)

Noen som har tips til vinteropplag i Hemne-området? Har hørt med Thevik Mek. Men de har ikke plass. Både lagring på land eller på sjøen er aktuelt. 

Hytteforeningen har bestemt at alle båter skal bort fra vårt anlegg om vinteren pga. slitasje. Så jeg må begynne å planlegge litt.

Båten er en Nidelv 24.

• 3 uker senere...

Kun 33 innlegg i denne tråden første halvår 2015. Det tyder på laber aktivitet på båtfronten for de fleste. Noe som vel er ganske beskrivende for været vi har hatt denne våren og forsommeren.

Selv har vi hatt litt færre turer enn normalt så langt, men båten har tross alt blitt en del brukt. Det har vært mye fotball og andre aktiviteter i helgene denne våren, for oss dette har bidratt like mye til redusert båtbruk som dårlig vær. Men at det er bedre å være i båten når solen skinner enn når det skletter og hagler, det skal være sikkert. Jeg har enda ikke rukket å ta opp båten for "vårpuss". Men siden jeg har sen ferie i år rekker jeg det enda, jeg satser på å få gjort det en av de nærmeste helgene. Forhåpentlig vis kan dette gjøres uten bruk av lue og votter ...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...