Tom Rør Svart 19.Juli.2016 Del på Facebook Svart 19.Juli.2016 Fylte rett i underkant av 800 liter på Brekstad. 8,95 pr.l Det er ikke ille å gå fra Bodø til Brekstad med 15 tonn båt/2xVP 435hk PG ha brukt under 800 liter:-) Nå skal det sies at jeg lunter rundt i ca 8 knop:-) Vi har på den turen vært litt innimellom og bortimellom, så det er ikke en rett linje. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 19.Juli.2016 Del på Facebook Svart 19.Juli.2016 Det var meldt litt vindøking, så Sula-turen ble skrinlagt. Istedet via Knarrlagsundet for bunkring, og tilbake til Råkvågen. Sol, speilblank sjø underveis, og i Råkvågen er det VARMT, :-) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Autofil Svart 19.Juli.2016 Del på Facebook Svart 19.Juli.2016 Hatt en flott dag på sjøen i dag :) Observerte også at det ble lagt ut gjestebøyer både ved Vågen og Steinvikholmen samt inne i Lofjorden :) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 20.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 @Autofil: Kan du fortelle mer om disse bøyene. Hvem har lagt de ut, er det fritt frem å bruke dem, hvordan ser de ut ... ? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Trønderbygger Svart 20.Juli.2016 Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Kan det være disse autofil sikter til ? https://trondheim-baatforening.no/node/1855 Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 20.Juli.2016 Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 For en som ikke liker snydenturer pga varmen, er ikke Råkvåg det beste stedet nå kanskje... Meget varmt i går, i dag og kanskje i morgen også. Folket koser seg i båtene her. Noen ledige plasser enda. Men fredag returneres til Børsa, for det er meldt regn og dårlig vær fra fredag kveld... Og langt ut i neste uke. Råkvåg-dagene starter onsdag i neste uke forresten... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Autofil Svart 20.Juli.2016 Del på Facebook Svart 20.Juli.2016 Brigg, tror det er Tbf's ja Skal se om jeg får kjørt inntil dem og tatt en titt og evt notert meg koordinatene på dem i morgen :-) Hvis jeg bare husker det i all båtkosen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Sjekket bøyekartet til KNBF hvor det fremgår at de har noen bøyer lenger inn i Trondheimsfjorden (området Ekne - Skogn). De har imidlertid ikke bøyer i Åsenfjorden om kartet deres er oppdatert. Fint om du kan ta en sjekk på dette, når det finnes slike bøyer som kan benyttes er det kjekt å vite hvor de er. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Autofil Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Er Knbf, båter inntill 10 tonn i et døgn . Her er den inne i Lofjorden :-) Den inne i Vågen kan jeg oppdatere senere men den er lett å finne, ligger midt mellom Korsnes og Vågen camping :-) Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Takk for oppdatering. Da må konklusjonen bli at KNBFs bøyekart ikke stemmer med terrenget. Men veldig bra at det etableres slike bøyer i nærområdet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 21.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Marwin, du har oppgradert båt forran denne sesongen. Og dermed fått mulighet til turbåtliv i større grad enn tidligere. Hvordan synes du nybåten fungerer? Og hva synes du om turbåtlivet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Pjolter Svart 21.Juli.2016 Del på Facebook Svart 21.Juli.2016 Marwin: du må hoppe i sjøen for å avkjøle deg :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Brigg Svart 22.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2016 Endelig fredag og mulighet til båttur også for oss som er ferdige med ferien. Gikk tidlig fra et sommerstille kontor og kunne dermed kaste loss kl fire. Ligger nå i Børøysundet etter en rolig tur (i "Tom Rør fart") over Trondheimsleia. Det ligger seks båter her akkurat nå, altså ikke så veldig høyt trykk til å være midt i ferietiden. Startet i nydelig sommervær og god temperatur. Men gaske snart kjente jeg nordavinden og så havskodda komme sigende innover. Samtidig bygget det seg opp skikkelig ettermiddagsbyger innover landet. Spenningen ble da i hva som kom først, skodda eller regnet. Hvem som vant fremkommer av det siste bildet. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Statusoppdatering fra Børøysundet. Sommervær, men ikke ulidelig varmt. Sitter oppe på taket og ser på livet. Mange båter som kommer og går, de fleste er vel hyttebåter i ulike størrelser. Det blir en annen type båttrafikk med det samme sommervarmen kommer sammenlignet med en kald vårdag. Også stor trafikk på drivstoff-fyllingen. Dieselen koster i underkant av ni kroner var det en som sa. Bensinprisen vet jeg ikke. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 23.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2016 Og det står forøvrig oppslag på pumpa som bekrefter at de selger anleggsdiesel EN590 levert av Statoil. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Autofil Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Inne i Vågen så har noen ungdommer oppfinnsomhet :-) Sitér dette innlegget Link to post
axjaco Svart 24.Juli.2016 Del på Facebook Svart 24.Juli.2016 Hei! Vurderer å kjøpe en Master 740 snekke som ligger i Kolvereid. Ut fra langtidsvarsel som ser greit ut tenker jeg å gå med den til Kjørsvikbugen (sør for Hitra) i løpet av noen dager om det blir kjøp. Noen synspunkter på denne turen med tanke på båtstørrelse (24 fot) og sjødyktighet? Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Det må da bli en superfin tur. Normalt er værforholdene om sommeren slik at det ikke er noe problem å dra på tur langs trøndelagskysten i 24 foting. Men uansett båtstørrelse er det greit å legge inn litt slakk i planene slik at man har mulighet til å vente litt om det blir mye vind. De mest utsatte strekkene du må passere er over indre del av Folla fra Kolvereid til Utvorda i Flatanger og rundt Buholmsråsa. I tillegg kan det være noe sjø forbi Valsneset i Bjugn når vinden kommer fra vestlige kanter. For øvrig går du innaskjærs hele turen. Jeg synes du skal spandere på å bruke noen dager på turen slik at du også kan oppleve noen av stedene nedover kysten. Du bør i alle fall gå gjennom Flatanger, se forslag til rute nedenfor. Fra Buholmsråsa og sørover følger du bare hurtigruteleia. Og så ser vi frem til rapport om dine opplevelser etter hvert som turen skrider frem, enten i denne tråden eller som en egen hentetråd. Og som alltid når det gjelder en ny båt: Forsikre deg om at selger har kontroll på hva som finnes på dieseltanken. Om det er mye skitt og vann her risikerer du å få problemer med tette filtre og motorstans under veis. Ha med ekstra dieselfiltre, dynamoreim og impeller. I tillegg må du ha nødvendig verktøy og nødvendige kunnskaper om å skifte disse samt om hvordan du lufter dieselsystemet på motoren om du skulle få problemer. Flatanger nord: Flatanger sør: Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Brigg Svart 25.Juli.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Inne i Vågen så har noen ungdommer oppfinnsomhet :-) Partyflåte, moro. Den ser ut til å være under 8 meter, da blir det vel krav om bruk av flytevest. Og er lanterneføringen forskriftsmessig ? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
axjaco Svart 25.Juli.2016 Del på Facebook Svart 25.Juli.2016 Takk for gode forslag Brigg :-) Var oppe i Kolvereid i går og selger virker å ha rimelig god kontroll på det tekniske. Båten skal opp for spyling etc i dag. Regner med jeg bestemmer meg etter dette. Sitér dette innlegget Link to post
Autofil Svart 26.Juli.2016 Del på Facebook Svart 26.Juli.2016 http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/2016/07/26/Jeg-hadde-en-dr%C3%B8m-om-%C3%A5-dra-p%C3%A5-sj%C3%B8en-i-en-sofa-13089688.ece Nå har de oppgradert med parasoller og grill :-) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Jeg nevnte i tidl. innlegg at "Den Muntre Matros" på Mausund var nedlagt... Det samme gjelder også Kongensvoll Marina. Gjestebryggen ligger der, men ingen aktivitet lengre. Var såvidt innom en tur, men dro videre til Knarrlagssund. Har inntrykk av at Knarrlagsund og Råkvåg er de to beste stedene rett utenfor Trondheimsfjorden? Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
glalaks Svart 31.Juli.2016 Del på Facebook Svart 31.Juli.2016 Børøysund og Andsnes brygge er vel også OK.? En kompis av meg har starta en pub/spiseri på frøya, men vet ikkehvordan den er.. Brøgga, og siholmen pøbb Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Brigg Svart 1.August.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.August.2016 (redigert) Hva man regner som de beste stedene kan være individuelt. Avhengig av hva mannskapet har til interesser er det flere andre havner som kan være interessante å besøke. I Hasselvika er det fine turmuligheter opp til det nedlagte kystfortet, og mange spennende installasjoner å se både for små og store. Om lettmatrosene er trives i ballbingen er Fevåg, stedet, der ligger ballbingen rett ved gjestehavna. Austrått har en flott tursti gjennom Austråttskogen, og i sommersesongen er det mulighet for omvisning både i borgen og på kanonen oppe på haugen. Og så er det mulig å kjøpe is på campingen, det er alltid suksess. Ønsker man strandliv og bading er Høybakken et utmerket sted. Ønsker man handlemuligheter kan Brekstad og Fillan være et alternativ, disse har de tilbudene slike tettsteder pleier å ha inklusiv polutsalg. På Kongensvoll er gjestehavna med servicebygg og drivstoff-fylling åpent som før. Kroa har rett nok vært stengt de siste årene, men om man ikke er avhengig av at det er serveringssted ved gjestehavnen er Kongensvoll like bra som det alltid har vært. Da er jeg mer bekymret fordi jeg hører rykter om at driften av båtverkstedet legges om slik at de bare skal drive med vinteropplag av båter. Det vil i tilfelle være synd. Kveldshimmelen på Kongensvoll nå på lørdag: Redigert 1.August.2016 av Brigg (see edit history) Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
mwigg3 Svart 1.August.2016 Del på Facebook Svart 1.August.2016 En annen plass som er ganske så idyllisk er Magerøya med sine turstier, restaurant/pub og museum Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.