Vosso63
Min erfaring er altså at det ikke bare er greit, det er nesten nødvendig (!) å ha en slik prosjekttråd! Jeg har jo alle endringer på båten der, i kronologisk rekkefølge, med spørsmål som melder seg, og svar, som også triller inn. Hjemme er alt kaos. Jeg har haugevis av bilder, kassevis med utstyr og enorme mengder byggematerialer. Blogger, som folk har laga for seg og sine prosjekter er nesten uten unntak borte når du klikker på dem - fordi lenkene kanskje er mange år gamle. En kan jo legge ut slikt en holder på med i ei gruppe på Facebook, og få flere titall responser på det, men der forsvinner det i det store tilfanget av sporadiske innlegg - og når du trenger oppdatering er det borte, eller har blitt surra inn i en lengre og ofte perifer diskusjon.
Jeg har også merka at folk har stor respekt for slike prosjekter og i svært liten grad kommer med snåle innfall og svært emosjonelle innslag...
Jeg trur at alle disse prosjektene, og de svært varierte trådene, diskusjonene, er noe av skjelettet til Båtplassen. Ryggraden om du vil, og kanskje også derfor Båtplassen består i vrimmelen av sosiale medier.
Det er bare tøv å splitte opp lystbåtsamfunnet i slike som må ha trebåt og slike som ikke orker det lenger. (Alle vil jo egentlig ha en snasen trebåt!)
Hvordan du gjør det?
På akkurat samme måte som du har gjort denne tråden. Skriver en tittel som er opplysende, og henter merkelappen (tag) prosjekttråd. Det er ikke dumt å bruke ordet prosjekt også i tittelen. Vi som har slike prosjekter, og som følger andre sine, legger umiddelbart merke til den!