fanntomas Startet 5.September.2009 Link til dette innlegget Startet 5.September.2009 Lurer på å kjøpe en Baltic etter hvert, men har båtplass som er 3m bred. Ser Balticen er 3,28m bred, men dette er vel på det bredeste. Noen som vet hvor bred den er litt overvannlinja???? Regner med at jeg må koste på meg pharma-fendere. Sitér dette innlegget Link to post
Håp Svart 5.September.2009 Link til dette innlegget Svart 5.September.2009 (redigert) Plassen må bør ha et lysmål på rundt 3,6m. Redigert 5.September.2009 av Håp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sneila Svart 5.September.2009 Link til dette innlegget Svart 5.September.2009 Baltic er jo veldig bred akter og ganske "rett ned", så 3 meter blir nok kanskje litt snaut. Sitér dette innlegget Link to post
Tox Svart 6.September.2009 Link til dette innlegget Svart 6.September.2009 (redigert) Jeg har selv hatt en Baltic! Miin lå i en 3,5 meter bred plass, og det passet utmerket! Redigert 6.September.2009 av Tox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 12.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 ok. Har målt plassen mer nøyaktig nå, og den er 3.20m. Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Jeg hadde 3,5m til min, bør ikke være smalere en dette, du må ha plass til fendrer også... Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
fanntomas Svart 13.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2009 ok. Jeg får ta en prat med sidemannen, som bare har en jolle, og 3.20m båtplass. Kansje jeg kan flytte utliggeren litt. Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 14.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Tox : Edo: Er dette båtplasser med 3.5m center center utligger? Eller er det lysmål? Sitér dette innlegget Link to post
edo Svart 14.September.2009 Link til dette innlegget Svart 14.September.2009 Senter til senter på utligger. Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
fanntomas Svart 27.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Løfter denne tråden igjen, da det er blitt mere aktuelt. Noen som vet ca nøyaktig hvor bred Scand Baltic er i vannlinja, eller akter???? Har fått et tilbud på en Scand Baltic fra Scand Boats, i innbytte mot den jeg har (joda24), med litt i mellom selvfølgelig. Har lysåpning på 3.20......så det er ikke store klaringa. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 En lysåpning på 3.50 meter bør du ha til en Baltic. Skal manøvrere deg greit ut og inn også. Hadde en SB i nabobåsen i fjor. Der var lysåpning ca 3.70 meter. Sitér dette innlegget Link to post
litt peiling Svart 27.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2010 Vi har 4,2m (har fått låne meg 20cm fra nabo, som bare har en liten båt.) til vår baltic. CC på utriggere. 3,5m cc blir for smalt viss du ialefall skal ha fendere på begge sider. Sitér dette innlegget Link to post
spigney Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Jeg har 3,50 i lysåpning å kommer greit inn med min Baltic. Bruker da vanlige fendere (ikke kule fendere..) på begge sider. Lysåpning på 3,20 tror jeg blir litt lite. Mvh Spigney Sitér dette innlegget Link to post
Cruys Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Wow, fanntomas! Baltic og greier! Dette høres snasent ut! Hilsen båtnaboen lenger opp på brygga! Sitér dette innlegget Hold hodet over vannet. Da ser du bare toppen av isfjellet... Link to post
fanntomas Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Fin båt det syns jeg, og praktisk med to unger :-) Så da er det bare å vente på bilder og diverse av båten, har ikke sett den i det hele tatt. Men heller bra båt, og litt dårligere bil, det er min prioritering Sitér dette innlegget Link to post
peso Svart 29.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 Jeg tror du får inn balticen i båsen din, men det kan være at du må bruke litt smale fendere. jeg har en atlantic, den er ca 17 cm bredere enn baltic, og min bryggeplass har en lysåpning på 3,50. Jeg kan bruke vanlige fendere. Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 29.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2010 ok... det hadde jo vært flott hvis det hadde gått, men det er litt strøm ved bryggeplassen, så det kan være uggent å både komme inn og ut av plassen noen ganger. Akterenden vrir seg fort når jeg bakker ut, noe som gjør at baugen fort kan gå i utliggeren.. Litt kjedelig å få merker av noen slag på "nybåten" i tilfelle Det er litt delte meninger om dette kan gå eller ikke gå ser jeg Trangt blir det ihvertfall, så det lureste er nok å spørre nabo`n om han ikke kan gi fra seg noen cm., når det blir aktuelt. Men flott med mange innspill Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.