Lazy Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Har en 4LH DTE fra 1990 gått ca 1300 timer ikke noe tull så langt.... Men vannet på ekspansjonstanken forsvinner sakte med sikkert fylte opp en gang i fjor sommer og i høst var det tomt...Det er nok av vann på motor så det er mulig at det kan forsvinne via en slange kansje ei litt for slakk slangeklemme ? Noen som har vært borti dette ? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Kan jo hende du har hatt litt luft i system, men da vil det slutte å forsvinne etter at all luft er ute. Kan jo være en lekkasje internt eller eksternt også. Sitér dette innlegget Link to post
koh Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Når jeg har skiftet kjølevæske på min 4LHA-HTE, må jeg etterfylle etpar ganger før det gir seg - tror rett & slett det er etpar luftlommer som må fylles opp - muligens i vvtank eller defroster. -koh Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Vet ikke om forrige eier hadde byttet kjøleveske i fjor vår men i såfall så er det vel gjerne luft. Får gå over slange klemmer og slanger..... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Innerrøret i blandebendet sees her. Noen som vet om det er særlig mye lenger i et nytt bend? Har du byttet det bendet, OLPI? Det er sånn det skal se ut: Kanskje du har noen rester slengende lenger nede i systemet ditt...? Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 (redigert) I slange eller potte mener du? Tror nok at bare litt av innerrøret er brent bort gradvis gjennom årene og er vekk pr idag. Tenkte bytte bend til høsten. Hvor mye koster forresten et nytt bend? Motoren på bildet er vel heller ikke en 165 Hk. Bendet på bildet ser ikke identisk ut, og er nok ikke likt det til min motor. Redigert 22.April.2010 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 22.April.2010 Link til dette innlegget Svart 22.April.2010 Jeg sjekket disse tingene ifjor, og fant ut at det var så dyrt at jeg tok av mitt og erstattet med syrefast med en gang. Selv om det bare hadde gått 89 timer og så ut som det på bildet over, bare ikke fullt så rent. Jeg mener å huske at prisen var ca. 7000 spenn for originalbendet til en 6LP. Jeg fikk lagd løsningen på dette bildet pluss to braketter fra giret (ses like under bendet) og noe mer småtteri for 10 båtpenger tilsammen hos Metax i Røyken. Billig og kjapp service. De kan anbefales. Sikkert lurt å lage en skikkelig tegning først, men da lager de hva som helst, tror jeg. Og så kan jeg trekke fra det jeg får for et veldig lite brukt originalbend, hvis jeg noen gang får fingeren ut og legger det ut på finn.no. Jeg har fortsatt en plan om det, da.... Samma med den forrige CV-leddet, etter at jeg måtte oppgradere den ifbm. motorbyttet. Og et par kartplottere etc. etc. Hos meg var det jo en ekstra motivasjon for å skippe originalbendet at jeg skulle ha litt syrefast for å komme høyere uansett. Og siden jeg fikk så god pris med mikser inkludert, fant jeg ut at jeg heller kunne selge originalbendet. Trolig holder det syrefaste veldig mye lenger. Til informasjon er 4LH og 6LP miksebend forskjellige mot turboen. Og til informasjon er bildet fra installasjonsfasen. Det er mer isolasjon på den "tørre" delen nå, pluss slangeklemmer på eksosslangen og sjøvann opp til mikseren f.eks. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 25.April.2010 Link til dette innlegget Svart 25.April.2010 Nå fant jeg en skisse av hvordan mitt bend skal være som nytt. Legger det ved her. Som man ser er det svært lite forskjell på gammelt og nytt annet enn at litt av kanten på innerrøret som er vekk. Det meste av dette fjernet jeg nok selv når jeg rengjorde bendet og kakket løs rusten på kanten av innerrøret. Sitér dette innlegget Link to post
Mr.olga Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 (redigert) Yanmar 4 LH DTE 165 hk 1997 mod ca 3480 timer Noen som har vært ute for at olje trykk måleren begynner å danse frå ca 2kg til 5 kg, Har bytta giver i fjor, kan virke bra lenge også begynner det å tulle seg, trykk alarm slår ikkje inn. Redigert 11.Juni.2014 av Mr.olga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dude Svart 11.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2014 in oljetrykksmåler hopper og danser.. 4lh-dte ca 1220 timer.. har vel brukt den et par hundre av de.. feilfritt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.