Jump to content

Hva er ASU funksjon i kjøleskap.


motor

Recommended Posts

Automatic Speed Up er en funksjon i de kjøleskap som har kuldemagasin. Fungerer slik at når batteriene lades, f.eks. når motoren er i gang, så kjører kompressoren på fullt og "fyller" kuldemagasinet. Når ladingen opphører går kompressoren over på normal drift og samtidig "tømmer" magasinet. Poenget er å redusere strømforbruket i den tiden du ikke har lading.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Med kuldemagasin. Mener du da fryseboks? Jeg tenker å kjøpe et waeco cr 50 eller lignende.

 

WAECO CoolMatic kjøleskap 48 Liter, Sølv

10533217

Større bilde...

 

 

 

WAECO

Varenr: CR0050E:DOM

Normal leveringstid 5 - 10 virkedager

 

Skriv ut... Tips en venn...

 

 

BESKRIVELSE

 

BESKRIVELSE

 

BILDER

 

PAKKELØSNING

 

LINKER & DOWNLOADS

 

SPESIFIKASJONER

 

 

 

Artikelnummer: CR-0050E

Volum: 48 liter hvorav 5 liter seperat fryseboks

Driftspenning: 12/24 V

Effektbehov: 40 W

Prosentuell driftstid: 25 % ved 20 °C omgivelsestemperatur

38 % ved 32 °C omgivelsestemperatur

(5 °C skaptemperatur)

System: Danfoss BD35F kompressor med integrert elektronikk, underspenningsvern, elektronisk sikring/automatisk polaritetsbeskyttelse, dynamisk ventilert kondensor, integrert evaporator for maksimal kjøle- og frysekapasitet.

Isolering: PU-skum

Materiale: Beslag og hengsler i rustfritt stål, interiør i plast, dørramme i plast. Kabinett med lakkert metallramme.

Farge: Sølv

Innbyggingsmål: 380 x 534 x 447 mm (BxHxD, uten dør)

Vekt: 19 kg

Øvrig: Innvendig belysning, dør med magnetlist og patentert dobbellås i topp og bunn, enkel å hengsle om fra høyre til venstre side, ventilasjonsstilling, seperat isolert fryseboks og automatisk avriming i kjøledelen.

 

 

Jeg finner ingen beskrivelse av om disse skapene har ASU funksjon. :wink:

Link to post
Share on other sites

Da har det ikkje ASU. Det skriver de med store bokstaver, og tar noen tusen ekstra for.

Har nettop kjøpt en nedstøvet RPD50 waeco fra den lokale bula, ennå ikkje prøvd det, anna en at strømmen kom frem slik at eg veit det virker. Hadde det på i 5-10 min. Var rim inni fryseboksen allerede. Imponerende :cheers:

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Er i ferd med å kjøpe kjøleskap til båten og så ser jeg at det er noe som heter ASU

 

Kjøpte Isotherm 85 ltr ASU 12V/24V i sommer.

Forbruket var på 876AH i de 30 dager vi hadde ferie.

http://www.termomarin.no/aspx/produkt/prdi...t.aspx?plid=281

Er kjempefornøyd med det skapet. Og 8 l fryseboks.

 

Om ASU er hvert prisen er en annen sak, en kan jo sette det på fult når en kjører og

sette det ned når en stoppe motoren.

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Med kuldemagasin. Mener du da fryseboks?
Dersom fordamperen (den kalde "dingsen" inne i skapet) er hvit og 4-5mm tykk har du ikke kuldemagasin. De magasinene jeg kjenner til er alle i rustfritt stål og om lag 5-6cm tykke.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Kjøpte Isotherm 85 ltr ASU 12V/24V i sommer.

Forbruket var på 876AH i de 30 dager vi hadde ferie.

http://www.termomarin.no/aspx/produkt/prdi...t.aspx?plid=281

Er kjempefornøyd med det skapet. Og 8 l fryseboks.

 

Om ASU er hvert prisen er en annen sak, en kan jo sette det på fult når en kjører og

sette det ned når en stoppe motoren.

 

Har sett på Isotherm jeg også. Seatronic selger dem fra i underkant av 4000,-. 49 litern for 4250,-. Har ikke plass i bredden til bredere enn 38 cm, så det begrenser i seg selv størrelsen. Mulig at det er noen i Trondheim som kan gi et godt tilbud på Isotherm. Har mest lyst til å handle lokalt og fikk tilbud på Waeco hos Titek. 4900,- for 49 liters skap. Waeco har monteringsramme for Flush-montering og det tror jeg blir penest.

 

Dersom fordamperen (den kalde "dingsen" inne i skapet) er hvit og 4-5mm tykk har du ikke kuldemagasin. De magasinene jeg kjenner til er alle i rustfritt stål og om lag 5-6cm tykke

 

Ok. da tror jeg at jeg begynner å forstå og det betyr vel også at trikset med å justere tempen når en kjører ikke helt kan erstatte magasineringa ASUèn gjør. Ser ar ASU-skapa til Isotherm koster over 2000,- mer enn de uten så det koster å kjøpe det beste.

Link to post
Share on other sites

Har sett på Isotherm jeg også. Seatronic selger dem fra i underkant av 4000,-. 49 litern for 4250,-. Har ikke plass i bredden til bredere enn 38 cm, så det begrenser i seg selv størrelsen. Mulig at det er noen i Trondheim som kan gi et godt tilbud på Isotherm. Har mest lyst til å handle lokalt .

 

Lokal forhandler

TRONDHEIM *

 

Industri & Marine Diesel

 

Fjord gt 24

 

73 51 10 05

Kokekyndig maskinist kjent på kysten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...