Lett match Svart 7.September.2009 Link til dette innlegget Svart 7.September.2009 Viten om hva som skal gjøres ser som alltid ut til å være proporsjonal med avstanden til skadestedet Denne båten har masse utstyr for å kappe løs en båt på siden. Jeg synes det første utsanget ditt var bedre enn det siste. Sitér dette innlegget Link to post
retbergen Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Fartøyet skal ha en stk øks rett innenfor døren, og 2 stk rustfrie morakniver som er surret fast i slire på fremdekket og akter. Knivene er forholdsvis små og kutting av store trosser vil ta lang tid. Slepetrossen benyttes ofte til fortøyning når en tar slepet longside, men til ettertanke er det kanskje ikke så lurt. I verktøykassen er det også en baufil. Øksen er klart å foretrekke men den er avhengig av anslag. Rune Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Skipperen på sjarken døde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=573896 Redigert 8.September.2009 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Champagne Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Ser desverre ut til at sjarkførern ikke klarte seg. VG Mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 (redigert) Jeg beundrer de som våger sette eget liv i fare for å redde andre. Det er det jeg kaller en heltemodig innsats. Jeg vil si at jeg beundrer de som klarer å ikke gå over grensen der eget liv settes i fare. De som fulgte med på serien om 330 skvadronen husker kanskje at crewet i flere tilfeller diskuterte om de skulle gå inn eller ikke, særlig når det gjaldt flyging inn mot fjell. En gang sa også et av mannskapet at vi nok ikke hadde gjort det der igjen. Det er en vanskelig balansegang. På ene siden vet man at man kan redde liv - på andre siden skal man ikke risikere fler liv. Det er fartøysjefs ansvar å trekke denne grensen. Dette er på generelt grunnlag. Her er et eksempel der man valgte å avvente for ikke å risikere eget mannskap/skip http://www.nssr.no/Nyheter/Nyhet?key=86576 Hadde situasjonen vært annerledes med overhengende fare for liv kan det godt være at vurderingen hadde vært annerledes. Redigert 8.September.2009 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nautilus Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Jeg vil si at jeg beundrer de som klarer å ikke gå over grensen der eget liv settes i fare. Ja, det er jo en balansegang et sted der. Det er forskjell på å være modig og å være dumdristig. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Ja, det er jo en balansegang et sted der. Det er forskjell på å være modig og å være dumdristig. Akkurat det jeg mener Sitér dette innlegget Link to post
Ex Vengsøyfjord Svart 8.September.2009 Link til dette innlegget Svart 8.September.2009 Nå er Gideon på vannet igjen, skulle slepes inn til Havna i Tromsø i dag og lastes på en båt i natt for frakt sørover Sitér dette innlegget Min hjemmeside Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.