Jump to content

Går det an å montere smørenippel på styrebolt bravo II


Sunny33

Recommended Posts

Har skiftet både bolt og simmer ring. Snakker ikke om store mengder her kun at det er fuktig/ bittelitt salt.

Så er det noen som har satt inn en smørenippel og kan evt fortelle meg hvor den skal monteres hadde jeg vært takknemlig for tips.

Eller må man akseptere litt svetting her når båten er tung bak.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...

Jeg har samme problemet med noen vanndråper, som kommer inn ved styrepinnen, på mine B-III drev.

Den lokale Mrcruiser-mann sa at jeg da må skifte transom, og da må motorene ut! Han mener at slitasjen/korrosjonen sitter i godset på transomen og ikke styrepinnen.

Var så i kontakt med et Mercruiser verksted i Florida. De sa at en smørenippel på/ved styrepinnene vil løse problemet med vanndråpene.

Når du skiftet styrepinnene (m/simring) ble du da kvitt vanndråpene?

Link to post
Share on other sites

Fra spøk til revolver, fant også ut at lekkasjen skyltes at transom var slitt, ikke bare bolten.

Valgte derfor å skifte til yanmar da motoren måtte ut anyway.

 

Har en kjenning som hadde samme problemet, han har skiftet til ny mercruiser transom.Denne er fortsatt

uten smørenippel.

 

Dyrt blir det uansett. :sweat:

Link to post
Share on other sites

Kunne du fortalt litt om dine erfaringer med dette nye drevet?? ZT350 er jo egentlig eneste medisin for yanmars 315 hk motor da Mercruiser dreva dør en gang uansett med denne motoren.. hva ble kostnaden ca om jeg får spørre?? ser yanmar har en pris på ca 87000 Veil for komplett yanmar drev.

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Har solgt båten nå men fikk kjørt 1 sesong med Yanmar drevet, fungerte 100% det.

Måtte bruke mercruiser bravo III propellere da vi ikke oppnådde ønsket fart med Yanmarproppelere da disse etter hva jeg har fått

opplyst har noe mindre "blad diameter". Ble mye "spinning".

Båten ble i tillegg mye mer retningstabil på lav fart pga duoprop og innskjalting skjedde nå uten de helt store "smell"

 

Betalte ca. 115000 ferdig montert, solgte det gamle for 25.000.- slik at sluttsummen ble 90.000.-

Hvis du lurer på noe mer send meg en im med tlf.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...