Sunny33 Startet 10.September.2009 Del på Facebook Startet 10.September.2009 Er det noen som kan svare på om det går an og montere smørenippel for smøring av styrebolten på et mercruiser bravo II drev? Har tidvis noe problem med at det svetter vann inn via denne. Har skiftet bolt. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Chris284 Svart 10.September.2009 Del på Facebook Svart 10.September.2009 Det sitter en simring øverst på bolten som skal stenge for vannet. Om du ikke byttet simringen når du byttet bolten er problemet der fortsatt. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post Share on other sites More sharing options...
Sunny33 Svart 11.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2009 Har skiftet både bolt og simmer ring. Snakker ikke om store mengder her kun at det er fuktig/ bittelitt salt. Så er det noen som har satt inn en smørenippel og kan evt fortelle meg hvor den skal monteres hadde jeg vært takknemlig for tips. Eller må man akseptere litt svetting her når båten er tung bak. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Blanco Svart 11.September.2009 Del på Facebook Svart 11.September.2009 Du skulle kunne finne det meste her: http://www.boatfix.com/merc/Servmanl/11/11covr5x.pdf Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post Share on other sites More sharing options...
breezy Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Sunny! Når du byttet styrepinner og pakninger på ditt drev, måtte du ut med motor? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
breezy Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Jeg har samme problemet med noen vanndråper, som kommer inn ved styrepinnen, på mine B-III drev. Den lokale Mrcruiser-mann sa at jeg da må skifte transom, og da må motorene ut! Han mener at slitasjen/korrosjonen sitter i godset på transomen og ikke styrepinnen. Var så i kontakt med et Mercruiser verksted i Florida. De sa at en smørenippel på/ved styrepinnene vil løse problemet med vanndråpene. Når du skiftet styrepinnene (m/simring) ble du da kvitt vanndråpene? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sunny33 Svart 7.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2010 Hei. Jeg skiftet til Yanmar ZT 350 drev, her var det smørenippel,problem løst. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Sunny33 Svart 7.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2010 Fra spøk til revolver, fant også ut at lekkasjen skyltes at transom var slitt, ikke bare bolten. Valgte derfor å skifte til yanmar da motoren måtte ut anyway. Har en kjenning som hadde samme problemet, han har skiftet til ny mercruiser transom.Denne er fortsatt uten smørenippel. Dyrt blir det uansett. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Thorlyn Svart 7.September.2010 Del på Facebook Svart 7.September.2010 Kunne du fortalt litt om dine erfaringer med dette nye drevet?? ZT350 er jo egentlig eneste medisin for yanmars 315 hk motor da Mercruiser dreva dør en gang uansett med denne motoren.. hva ble kostnaden ca om jeg får spørre?? ser yanmar har en pris på ca 87000 Veil for komplett yanmar drev. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post Share on other sites More sharing options...
Sunny33 Svart 8.September.2010 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2010 Hei. Har solgt båten nå men fikk kjørt 1 sesong med Yanmar drevet, fungerte 100% det. Måtte bruke mercruiser bravo III propellere da vi ikke oppnådde ønsket fart med Yanmarproppelere da disse etter hva jeg har fått opplyst har noe mindre "blad diameter". Ble mye "spinning". Båten ble i tillegg mye mer retningstabil på lav fart pga duoprop og innskjalting skjedde nå uten de helt store "smell" Betalte ca. 115000 ferdig montert, solgte det gamle for 25.000.- slik at sluttsummen ble 90.000.- Hvis du lurer på noe mer send meg en im med tlf. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.