mewa 2 Startet 11.September.2009 Link til dette innlegget Startet 11.September.2009 Hei har skiftet forgasser helt ny,når vi prøver å starte og den ikke kommer med en gang blir hele brennkammeret liggende med masse bensin og den blir sur.Det vi da må gjøre er av med forgasser og tørke opp.Det er en elektrisk bensinpumpe,sånn skal det vel ikke være.Noen som har vært borti noe lignende og som kan gi meg et hint..... mvh Mewa2 Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Er dette en vits ingen som kan noen ting om dette !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 (redigert) Det var ikke mye hjelp å hente her ser det ut for. Har ikke spesielt god peiling på akkurat den motorern men er forgasseren helt ok? Ikke noe feil på flottører? Og vet du hvorfor den av og til ikke 'tenner' med en gang? Hvorfor har du egentlig skiftet forgasser? Var den gamle defekt? Redigert 12.September.2009 av DC6500 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Litt usikker på hva du mener med "brennkammeret"? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 brennkammeret i min verden er sylinderen så skjønner ikkje hva du snakker om. Om det er slik det renner bensin inn i slike mengder så må det være noe galt med flottøren. Du skriver elektrisk bensinpumpe, har du sjekket med å kikke/lytte oppi forgasseren når du slår på tenningen uten å starte motoren om det renner inn bensin? Det skal ikkje komme en dråpe Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Kan være at forasseren flyter over, har du justert flotørhøyden etter at forgasseren ble montert? Hvis ikke, gjør det. Sjekk pumpe trykket fta den elektriske pumpen, kan være for høyt. Hvilken type pumpe er det? Sitér dette innlegget Link to post
Xlnt Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Det finnes ikke noe i en forgasser som heter brennkammer, det skal ikke være brann i en forgasser. Høres ut som at nålespissene i flotørkammerene dine ikke tetter slik at kammerene "renner over". Regner med at det er en 4 ports gasser og da er det to kammer med hver sin flottør som er tilkoblet en dysenål, hvis det er rusk i sete for nåla slik at den ikke tetter vil den stå og overfylle kammeret slik at det renner over. Klarer ikke helt å forstå hva det er du gjør når du sier du må ta av gasseren for å tørke opp, hvor og hva er det du tørker opp? Overflødig bensin renner jo rett ned i innsuget og blir dratt inn i sylinderene. Tror jeg ville ha sjekket flottørene og nålene først og fremst. En 7.4L skal ha mye bensintåke gjennom venturien og at det fort kan bli litt fuktig på vei ned tror jeg ikke er uvanlig men hvis den står og renner med tennigen på og motor stoppet så er det noe galt. Akselerasjonspumpen skal gi en skikkelig dusj ut i venturien. -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
2xDiesel Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Det er som Xlnt sier, har selv sittet og sett en 4-porter i fri utfoldelse og der er det tett tåke. Det må være noe alvorlig galt. 7,4 literen tåler mye overskuddsbensin ned i forgasseren uten at den bryr seg for mye om det! Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Når det gjelder den elektriske bensinpumpen, så skal den ikke pumpe bare ved å ha tenningen på. Den skal normalt ikke få strøm før det blir et aldri så lite oljetrykk. Det er laget på den måten fordi at bensinpumpen skal stanse når oljetrykket forsvinner. Og ang 'brennkammeret' som de fleste har hengt seg opp i, så antar jeg at du mener innsugsmanifolden og at det er der du må tørke opp når du tar av forgasseren. Ville ha sjekket flottørene på denne forgasseren. Og jeg spør igjen, hvorfor skiftet du forgasser? Har du fått riktig forgasser? Kom med litt mere opplysninger så kommer du til å få hjelp Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Det er som du sier innsugningsmanifoilen er akkurat som en dam og da må jeg tørke opp med fille for å få det vekk.Jeg skiftet forgasser fordi den gamle virket ikke bra.Dette er en flunk ny forgasser bestilt til mercruiser 7,4,det stemmer også at når du skrur på tenningen starter ikke bensinpumpen,men når jeg har holdt starteren i gang og det er kommet oljetrykk og jeg slipper nøkkelen for å vente litt,og skrur på tenningen igjen da starter bensinpumpen.Kan ikke forstå problemet horfor den omtrent drukner i bensin mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Har du justert forgasseren etter montering? Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 ta av flammedemperen og sjå om det kommer bensin ut flottørkammerluftinga når bensinpumpa går. Det er det J røret som kommer opp over innsuget Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Skrudd en del v8 mercruiser , ville j sjekket nålventilen i innløp i flottørkammer. hatt det problemet selv en tidlig vår etter at gasser har stått tørr en vinter, på snøscooteren min måtte jeg stenge kranen hvis ikke fyltes hele motor med bensin. på både båt og scooter så nålventil helt fin ut men problemet ble ikke fikset før nålventil var byttet. M Sitér dette innlegget Link to post
dvil Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Motoren burde jo starte med en gang, så noe er galt, eller feiljustert. Jeg har bare erfaring fra V8 i biler, men det er vel en chokefunksjon på denne forgasseren? På de jeg har vært borti, må gassen i bunn en gang før start for å lukke chokespjeldet. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 (redigert) Hei forgasser skal være instilt fra fabrikk skal i så fall er det kun en fin instilling som røres på gasser,har også skiftet plugger,coil,rotor,fordelerlokk kan ikke forstå hvorfor den ikke tenner med en gang dette er jo en helt ny forgasser mvh Mewa 2 Redigert 12.September.2009 av mewa 2 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Og da er du selvfølgelig 100 % sikker på at tenningsrekkefølgen har blitt korrekt? Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 (redigert) Østkyst Hustler har et godt spørsmål her. Normalt så starter disse motorene rimelig lett så sant tenning er ok og de får bensin. Ville sjekket alt en gang til for sikkerhets skyld Redigert 12.September.2009 av DC6500 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 12.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 jeg har euromarine i stavanger som har gjort jobben så jeg regner med at alt er i orden problemet er at de også begynner å lure på hva som er galt,jeg tok opp dette på bp for å prøve å få litt hjelp overfor de og meg sånn at jeg får brukt båten det begynne jo å bli frustrernde mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 12.September.2009 Link til dette innlegget Svart 12.September.2009 Kommer med nye spørsmål til deg Hva var galt med den gamle forgasseren? Sitér dette innlegget Link to post
ABokn Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Hvordan går det med denne saken? Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 24.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 Hei vi har kommet fram til at det er feil startprosedyre,instruksjonsboken sier pump gassen i bånn 1 gang å start.Men her har vi en elektrisk bensinpumpe som starter når motoren får oljetrykk så den starter veldig fint med 1 kvart gasspådrag og da blir den ikke sur.Et annet problem som har oppstått er at når jeg skal ha den i plan kommer motoren opp i 2800 omdreininger på full gass det er alt ,altså den klarer ikke å komme i plan.Har en flowscan forbruksmåler ombord og den viser at motoren får ca 21 gallon i timen mener å huske at før når den skulle i plan så lå forbruket på 33 gallon i timen altså den får ikke nok bensin dermed ingen planing.Alt ser jo ut til åvære riktig nå,jeg mistenker at det er noe gale med bensinpumpen ser ikke ut som den klare å gi nok.Så idag skal vi installere ny bensinpumpe kommer fra statene å er identisk til den som står i dag.Hvis noen har en formening om at dette kan skyldes andre ting er jeg glad for all hjelp men vi få først prøve med ny bensin pumpe. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 24.September.2009 Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 (redigert) Trodde en gallon (amerikansk) var ca 3,7 liter jeg 3,7 x 33 = 122 liter i timen Har selv hatt en slik 7,4 liter forgassermotor i 23 fot sea ray, denne hadde ett maksforbruk på 95 liter i timen ved 330 hk og 4600 rpm, båten gjorde da 43-44 knop. Kan aldri huske å sett forbruksmåleren hos meg (Navman) vise høyere forbruk når en skal i plan en under WOT, må du ha WOT for å få båten din i plan kan kanskje forbruket ditt stemme, men føler da at du har enten for stor båt eller liten motor, men det er nå en annen sak Edit; Ser nå at du har ganske "stor" båt, og du bruker da kanskje vanligvis WOT får å få båten i plan? Hva er maksforbruket og maksturtall under maksfart bare av nyskjerrighet? Redigert 24.September.2009 av SeaRaymond (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 24.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 Hei Sea raymond båten har jo planet i alle år også skal man ikke glemme at samme båt er le vert med 5,7 liter (260 hp) denne versjonen er og beregnet fo å gå i plan.33 gallon er akkurat i det båten skal ut av vannet som er få sekunder toppfart er oppgitt til 36 knop noe som jeg stiller meg tvilende til men kan tenke meg rundt 31-32 knop. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 24.September.2009 Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 Denne båten har ingen problemer med å dra i plan med fulle tanker og 6 passasjer ombord, med 5,7 L 260 hk. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 24.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.September.2009 Takk Østkyst Hustler det var det jeg og mente selv om Sea Taymond hadde en annen teori med 7,4 (330 hp) skal dt iallefall ikke være noe problem. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.