Jump to content

mercruiser 7,4 bensin blir sur

mewa 2

Recommended Posts

brennkammeret i min verden er sylinderen så skjønner ikkje hva du snakker om. Om det er slik det renner bensin inn i slike mengder så må det være noe galt med flottøren. Du skriver elektrisk bensinpumpe, har du sjekket med å kikke/lytte oppi forgasseren når du slår på tenningen uten å starte motoren om det renner inn bensin? Det skal ikkje komme en dråpe

Det finnes ikke noe i en forgasser som heter brennkammer, det skal ikke være brann i en forgasser. Høres ut som at nålespissene i flotørkammerene dine ikke tetter slik at kammerene "renner over". Regner med at det er en 4 ports gasser og da er det to kammer med hver sin flottør som er tilkoblet en dysenål, hvis det er rusk i sete for nåla slik at den ikke tetter vil den stå og overfylle kammeret slik at det renner over. Klarer ikke helt å forstå hva det er du gjør når du sier du må ta av gasseren for å tørke opp, hvor og hva er det du tørker opp? Overflødig bensin renner jo rett ned i innsuget og blir dratt inn i sylinderene. Tror jeg ville ha sjekket flottørene og nålene først og fremst.

En 7.4L skal ha mye bensintåke gjennom venturien og at det fort kan bli litt fuktig på vei ned tror jeg ikke er uvanlig men hvis den står og renner med tennigen på og motor stoppet så er det noe galt. Akselerasjonspumpen skal gi en skikkelig dusj ut i venturien.

-Xlnt

00 Glastron SX225

Jeanneau so 42 ds

Bavaria 44 Vision

Jeanneau 50 DS

Når det gjelder den elektriske bensinpumpen, så skal den ikke pumpe bare ved å ha tenningen på. Den skal normalt ikke få strøm før det blir et aldri så lite oljetrykk. Det er laget på den måten fordi at bensinpumpen skal stanse når oljetrykket forsvinner. Og ang 'brennkammeret' som de fleste har hengt seg opp i, så antar jeg at du mener innsugsmanifolden og at det er der du må tørke opp når du tar av forgasseren. Ville ha sjekket flottørene på denne forgasseren. Og jeg spør igjen, hvorfor skiftet du forgasser? Har du fått riktig forgasser? Kom med litt mere opplysninger så kommer du til å få hjelp :yesnod:

Det er som du sier innsugningsmanifoilen er akkurat som en dam og da må jeg tørke opp med fille for å få det vekk.Jeg skiftet forgasser fordi den gamle virket ikke bra.Dette er en flunk ny forgasser bestilt til mercruiser 7,4,det stemmer også at når du skrur på tenningen starter ikke bensinpumpen,men når jeg har holdt starteren i gang og det er kommet oljetrykk og jeg slipper nøkkelen for å vente litt,og skrur på tenningen igjen da starter bensinpumpen.Kan ikke forstå problemet horfor den omtrent drukner i bensin :confused:

mvh

Mewa 2

Hei vi har kommet fram til at det er feil startprosedyre,instruksjonsboken sier pump gassen i bånn 1 gang å start.Men her har vi en elektrisk bensinpumpe som starter når motoren får oljetrykk så den starter veldig fint med 1 kvart gasspådrag og da blir den ikke sur.Et annet problem som har oppstått er at når jeg skal ha den i plan kommer motoren opp i 2800 omdreininger på full gass det er alt ,altså den klarer ikke å komme i plan.Har en flowscan forbruksmåler ombord og den viser at motoren får ca 21 gallon i timen mener å huske at før når den skulle i plan så lå forbruket på 33 gallon i timen altså den får ikke nok bensin dermed ingen planing.Alt ser jo ut til åvære riktig nå,jeg mistenker at det er noe gale med bensinpumpen ser ikke ut som den klare å gi nok.Så idag skal vi installere ny bensinpumpe kommer fra statene å er identisk til den som står i dag.Hvis noen har en formening om at dette kan skyldes andre ting er jeg glad for all hjelp men vi få først prøve med ny bensin pumpe. :confused:

mvh

Mewa 2

Trodde en gallon (amerikansk) var ca 3,7 liter jeg 3,7 x 33 = 122 liter i timen :sweat:

Har selv hatt en slik 7,4 liter forgassermotor i 23 fot sea ray, denne hadde ett maksforbruk på 95 liter i timen ved 330 hk og 4600 rpm, båten gjorde da 43-44 knop.

Kan aldri huske å sett forbruksmåleren hos meg (Navman) vise høyere forbruk når en skal i plan en under WOT, må du ha WOT for å få båten din i plan kan kanskje forbruket ditt stemme, men føler da at du har enten for stor båt eller liten motor, men det er nå en annen sak :wink:

Edit; Ser nå at du har ganske "stor" båt, og du bruker da kanskje vanligvis WOT får å få båten i plan? Hva er maksforbruket og maksturtall under maksfart bare av nyskjerrighet?

Redigert av SeaRaymond (see edit history)

Hei Sea raymond båten har jo planet i alle år også skal man ikke glemme at samme båt er le vert med 5,7 liter (260 hp) denne versjonen er og beregnet fo å gå i plan.33 gallon er akkurat i det båten skal ut av vannet som er få sekunder toppfart er oppgitt til 36 knop noe som jeg stiller meg tvilende til men kan tenke meg rundt 31-32 knop. :discuss:

mvh

Mewa 2

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...