Jump to content

mercruiser 7,4 bensin blir sur


mewa 2

Recommended Posts

Hei nå har vi skiftet pumpe akkurat likt kan båten ha blitt så mye tyngre av at den har lagt på sjøen å trukket vann.I morgen skal vi veie båten rengjøre under + propellene funker ikke det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre,skal sjekke tenningen + den silen nede i stigrøret takker for alle råd kom gjerne med flere dette skal jeg til bunns i :cryin:

 

mvh

Mewa 2

Link to post

nei og ja. Nei du har ikkje nødvendigvis for tung propell bare fordi du ikkje kommer i plan med 6 mann oppe. Spørsmålet er om du oppnår rett turtall med tom båt. I såfall har du rett propell til allround bruk. Men om du ofte er så mange i båten så kan det no vær en fordel å bytte propell ja. Du vil miste fart på dette med tom båt og må passe på å ikkje overskrive max tillatt turtall. Ellers monterer man jo propell etter bruk og behov om det så er fart eller godt skyv:)

 

Har du trimplan forresten?

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post

Dette begynne å bli en parodi,tok av sila i stigrøret blåste igjennom sjekket stengekrana for bensin at den åpnet helt alt i orden.Prøvetur akkurat likt 2800 omdreiniger å thats it,kommer ikke lengre.Men nå må jeg spørre om det er noen der ute som har en bayliner 2855 fra i 1995-1999 som har 7,4 liter 330 hp og bravo 3 drev med utveksling 2:1 eventuelt med stålpropeller HVA SLAGS STIGNING HAR DERE PÅ PROPELLENE DERES VELDIG VIKTIG DA VI BEGYNNER Å LURE PÅ OM PROPELLENE ER FOR TUNGE og at den ligger i grenseland. :crazy:

 

mvh

Mewa2

Link to post

ja nå må eg med spørre her altså. Eg forstod det slik at alt fungerte bra fram til forgasserbytte og de tenningsdelene. Er eg på villspor her eller er dette korrekt?

 

Øyvind K. Ja men sesongen på desse kanter er vel over nå ka? ;) Om 4400 er korrekt som maks så måtte du evt byttet propell om du va 6 mann jamt over. Eller satt på større trimplan. De fleste har for små plater etter hva som anbefales

Redigert av Korsnes (see edit history)
Link to post

Øyvind K. Ja men sesongen på desse kanter er vel over nå ka? ;) Om 4400 er korrekt som maks så måtte du evt byttet propell om du va 6 mann jamt over. Eller satt på større trimplan. De fleste har for små plater etter hva som anbefales

 

Sesongen over nei!!

Er nok over snart nå ja!! satser på å ta den opp når jeg kommer meg hjem fra nordsjøen om en 14 dager!

 

Større trimplan er også en mulighet, men er 99,9% sikker på at det blir diesel motor neste år :)

Link to post

I brukermanualen står dette. Ein må kanskje justere gasseren for opptimal funksjon

 

CALIBRATING THE WIDE-OPEN-THROTTLE (WOT)

The best place to perform your WOT calibration is on a chassis dyno. If one is not available then consider a safe, legal driving space, such as a drag strip where you are given E.T. and MPH data.

1. Select an RPM Range to use in evaluating the WOT power. As a rule, use the highest 50 percent of the real power band. If your engine makes good power up to 5000 RPM, then

2500-5000 is a good range. If peak power is at 6500, then 3500-6500 would be a good pick. Be sure not to select RPMs that are higher than the engine’s useful power band.

2. Accelerate at WOT from 1000 RPM below the range you have elected to a few hundred over the range. Time the acceleration with a stop-watch. Be sure to time only the interval while

the engine is sweeping through the selected range. Make enough timed accelerations to get a good average that is not affected by wind or grade.

3. Refer to the Calibration Reference Chart for your model. Find the richest Power Mode (Primary Metering) change you can make without changing a Jet — a Rod change only. This will

probably be 2 stages (8%) rich.

4. Change to the indicated Rods. Perform timed acceleration #2. Compare the times. Do not be surprised if there is no difference.

5. Compare the results of timed acceleration #2 to the base calibration and refer to the following section that best describes your situation:

Case 1: Faster than base calibration

Change Secondaries 2 stages richer and perform acceleration test #3.

• If test #3 is the same as #2, you’re done.

• If test #3 is slower than #2, change to 1 stage rich for the Primary and Secondary and you’re done.

• If test #3 is still faster than #2, go to 3 stages rich Primary and Secondary and keep going richer until there is no change (or slower) in the times. Stay at the first “no change” level, so

that you stay with the richer of any two levels of calibration that have the same power.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...