Birchwood 320 Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Det er vel ikke ein retur slange som er fil på vel. Er der retur?? Er bensinpumpen original?? om ikke kan fortsat trykket være høgt. Bilde av innsug på litt nært hold hadde vert greit Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
mewa 2 Svart 28.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 pumpa er elektisk men styres av oljetrykket den begynner å gå etter at du ha kjinnet litt å opparbeidet et visst oljetrykk.Den kan levere maks 72 gallon i timen men det er mer enn nok til denne motoren den kan heller ikke justeres på noen måte kan bare ikke forstå hvorfor jeg ikke får mer enn 2800 omdreininger så er det stopp.Kommer ikke opp i plan selv med bare 2 mann og kvart tank med bensin.Før drog jeg den i plan med lett gasspådrag mellom 1/2 og 3/4 nå er det fullt drag maks 2800 omdreininger.. mvh Mewa2 Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Synes det høres ut som gasseren renner over jeg, så nåleventilen i flottørkammeret ikke klarer å stenge pga høyt trykk Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ben Sin Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Prøv å hent bensin rett fra en kanne. Da elimenerer du tilførselsproblemer. Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 28.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Har hatt stigrør ute tatt av sil sjekket slanger og manuell stengingskran alt er i orden det eneste jeg har igjen er å få tatt ut den kula som gjør at bensinen ikke renner tilbake i tanken,mulig den ikke åpner nok til å få nok bensin igjennom. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Prøv med slange rett fra filteret opp i en kanne. Det var slik jeg fant min feil. I motsetning til de som tror den får for mye bensin, tror jeg den får for lite. Denne motoren svelger ualminnelig store mengder bensin hvis den må.... Sitér dette innlegget Link to post
Pettter Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Hadde en trans am med en 350 chevrolet motor i,den oppørte seg sånn.Fikk aldri den motoren til og gå 100%.tror bestemt den var utslitt. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 og fint vær så daffer vi ofte rundt i 8-12 knop uten å dra den opp i plan så derfor vet jeg ikke når problemet oppsto. dette er forresten omtrent den mest uøkonomiske og slitasjefremmende farten du kan velge ;) Nei men seriøst så taper effekten seg over tid. Sa du hvor gammel den motoren var? Det er antagelig på tide å bytte til en lettere propell. Den er vel nå såpass lav den akkurat ikkje greier dra den i plan. er det tatt kompresjonstest ? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 Nå kjenner ikke jeg verken alder eller timetall på motoren, men at den nærmest "plutselig" er "utslitt" anser jeg som lite trolig Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 28.September.2009 Link til dette innlegget Svart 28.September.2009 enig i det. spørsmåler er vel hvor plutselig dette kom. Men de blir mykje prat og lite framgang her med veldig varierende opplysninger som kommer fram. Det blir bare sporadiske dillesaker som taes tak i. skal det bli dreis på dette må det feilsøkes litt meir systematisk. At den får nok bensin er det ingen tvil om for om det blir levert for lite bensin vil den ikkje oppføre seg slik og bare komme til et visst turtall og holde seg der. Den vill spytte og harke og rykke og nappe daue vekk osv. Dette er ingen diesel der kun mengden drivstoff avgjør turtallet. Her skal luft og bensin blandes i et forhold. Glem nå forgasseren et øyeblikk. Sjekk at den faktisk tenner på alle syllindre, dette er svært vanskelig å høre, Mål kompresjonen på alle syllindre, sjekk tenningstidspunkt òg at fortenninga drar på ved økende gasspådrag. Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 (redigert) Jeg hadde samme problemet med min Volvo Penta AQ260. Jeg hadde klart å bytte om to pluggkabler sånn at motoren bare gikk på 6 sylindre. Fikk ikke mer enn max 3000 omr på motoren ved belastning. Hørte ikke noe unormalt på tomgang selv om den bare gikk på 6 sylindre. Byttet om pluggkablene og vips så gikk motoren som den skulle. Sjekk tenningsrekkefølgen. I og med at du har byttet plugger og fordelerlokk kan det hende du har klart å bytte om et par kabler, det klarte nemlig jeg . Redigert 29.September.2009 av Oboj (see edit history) Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
mewa 2 Svart 29.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Motoren er en 96 mod med 550 timers gange.Dette oppsto plutselig uten at jeg hadde skiftet noen deler, men plutselig utslitt den har jeg litt vondt for å svelge mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Dette høres virkelig rart ut Knapt nok brukt den motoren, med så lite timer og.... Inntil ditt siste innlegg var eg sikker på at dette var slitasje. Da minker vakuum motor skaper i forgasser, og mindre bensin suges ned. Dobbelsjekk tenning og at kabler er riktig plassert, ikkje 180 grader feil. Det har vert lange tråder om slik her før...og alltid har tenning vert rett...heilt til feilen ble funnet Siden du ikkje veit når feilen oppstod, så kan feil med "slitesjesymptomer" være tilstede. Så eg ville kjørt en sylinderlekkasje-test, eller kompressjonstest. Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
dvil Svart 29.September.2009 Link til dette innlegget Svart 29.September.2009 Det skrives mye om moderne oljer og for dårlig smøring for glidekammer for tiden (har den glidekam?). Hvis slitasjen først har begynt på en kamaksel kan den ganske fort bli nesten flat, med stort tap av effekt som resultat. Har nettopp hørt en kamerat fortelle hvor fort det skjedde på hans amerikanske hobbybil. Håper for din del at det er noe med tenningen... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 30.September.2009 Link til dette innlegget Svart 30.September.2009 Høres ut til at det drives reparasjon etter "prøv og feil" metoden her, og det kan fort bli dyrt! Det har vel så langt minst kostet deg en ny forgasser og ny bensinpumpe, og sikkert en del annet som var helt i orden også. Prøv heller en skikkelig grundig feilsøking, finn delen som er ødelagt og skift/reparer denne. Det kan være en skikkelig utfordring for tålmodigheten, men når du hele tiden monterer nye deler uten å vite om de gamle er dårlige blir det bare verre og verre å finne ut av den opprinnelige feilen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mewa 2 Svart 2.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Nå er vi sikker på at vi har funnet feilen kompresjons testen viste 8,5-9 kg trykk på 7 av sylindrene den 8 hadde vi ca 10 målinger på og de fleste gangene lå den på 3,5 kg trykk.Det er sannsynligvis eksosventilen som er gåen.Når det gjelde vekta på båten var den 3900 kg vi gjorde den ren under + propellen var utpå fremdeles rundt 2800 omdreininger så tok vi komp test håper nå at dette er problemet,vi har sjekket tenning og kabler alt er riktig på plass og den får nok bensin mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 Da for vi krysse fingrene og håpe feilen ligger i toppen, slik at du slipper å plukke hele motoren iallefall, lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 2.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Oktober.2009 ja da får håpe skaden ikkje er meir omfattende enn bare ventilen Sitér dette innlegget Link to post
mewa 2 Svart 18.Februar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2010 Endelig har vi plukket av toppen,men vi ser med en gang hva som er galt i det vi tar av toppdekselet der er ventilstengene på den annt bakerste sylinderen bøyd og knekkt i 3 deler. Vi får ut alle delene sylinderen ser fin ut ikkespo på stempel eller sylinder vegg takk og pris.Nå er toppen levert til verksted for gjennomgås,mitt spørsmål til dere er hvordan kan dette skje motoren er ikke blitt kjørt hardt.Takker for svar og innspill det kan jo være flere som har(hatt) problemet. mvh Mewa 2 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 hvordan gikk det her da? fant du ut hvorfor støtstengene var bøyd? Sitér dette innlegget Link to post
princess 412-2 Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 du fant feilen ittekvert ja:P,kontroller at manifolder er tette og at du ikke har sprekk i sylinder,har du fått vann inn i sylinderen,kan du ha fått vannslag å det første som ryker da er ventilstenger da de er hole innvendig å beregnet for å ryke ved stor belastning,har skrudd nok motor sjøl i båten i sama havna så deg så har vel vært borti det meste på 454 snart:P Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.