Jump to content

Ny båt - Nidelv 26


tom-ass

Recommended Posts

Gratulerer med flott båt, ja. :flag:

 

Vi bestemte oss for en tid tilbake at dette blir den neste båten vi skal ha også; iallefall konseptet. Romslig akterkabin og stikkøye. Gir god plass, samt god uteplass.

 

Legger du ut litt flere bilder og sier litt mer om hva det var som gjorde at du valgte akkurat denne båttypen og denne båten i særdeleshet? Forstår jo det slik at dette er en "båtplassen-båt".

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Hva ble prisen for denne, da? (hvis det er lov å spørre...ser jo at prisene varierer en del for denne modellen, men at de ligger et sted mellom 270`og 330`for de fleste "andre halvdel av 80-modellene")

ja, imellom 270 og 330! :cool:

 

Artig med flere slike båter i havna og på Storsjøen.

Takk! Jeg gleder meg til våren allerede!

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Gratulerer ja, helt klart!

 

Krybba di er en av de mest solide som finnes kan jeg rapportere. Jeg har Nidelv 24, så den er sikkert litt lettere, men den holdt godt høst- og vinterstormene i vinter på Nøtterøy. DET var det mange som ikke trodde.

Naboene hadde vært flere ganger nede da de lurte på om den kom til å velte, men krybba holdt!

Det var riktignok på asfalt, men krybba er bra i alle fall.

Det var verre med det alu-stativet til presenningen, der knakk og bøyde det seg 6 stenger!!

 

Lykke til med ny sesong i ny skute!

 

Frode

===============================================

Båt: på jakt etter neste Lolly

Link to post
Share on other sites

Gratulerer ja, helt klart!

 

Krybba di er en av de mest solide som finnes kan jeg rapportere. Jeg har Nidelv 24, så den er sikkert litt lettere, men den holdt godt høst- og vinterstormene i vinter på Nøtterøy. DET var det mange som ikke trodde.

Naboene hadde vært flere ganger nede da de lurte på om den kom til å velte, men krybba holdt!

Det var riktignok på asfalt, men krybba er bra i alle fall.

Det var verre med det alu-stativet til presenningen, der knakk og bøyde det seg 6 stenger!!

 

Lykke til med ny sesong i ny skute!

 

Frode

===============================================

Båt: på jakt etter neste Lolly

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt, og større enn min!!!

 

 

:lol: :lol: :lol:

 

Muahaha... vakke lenge det nei! :lol::lol::lol::lol:

 

ja, imellom 270 og 330! :cool:

 

Steike, det er MYE mer enn jeg ga for min Master 820.

Tror dem glassfiber er gull, de derre folka fra "det andre" forumet? :lol::lol::lol::lol:

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Flott båt ! Mener hullet i dørken er for en "bordstøtte" om du skal lage til soveplass/solseng . Du kan snu bordet 90 grader i forhold til som det viser på et av bildene dine, senke det, folde ut bordplatene og så sette under "bordstøtten" før du legger en pute/madrass over. Da har du en kjempe dobbelkøye ! :yesnod:

Akterlanterne : Mener den ofte sitter på targabøylen på Nidelv 26.

Link to post
Share on other sites

Tom-Ass:

 

Den krybba du har til Nidelven:

 

Ta mål av det firkanta hullet nederst.

 

Gå på Byggmakker og kjøp deg en trykkimpregnert 4"x4" bjelke.

Ribb den på saga på Byggmakker, så den passer.

Tre den gjennom krybba.

Jeg hadde sånn selv om joda'en stod på hardt underlag.

Når båten står så høytt oppe, på bløtt underlag...

 

Og, kjøp deg en 2"x4" og sag til fire biter i passende lengder, og sett disse plankene inni krybba. (Må sage til endene litt, så de passer inni metallbjelkene på krybba)

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med flott båt !

 

Min har heller ikke ankerlandterne i toppen men det er bryter til det på panelet.

Jeg har trukket flere andre ledninger med trekketråd ned i targabøylen, så det bør kunne monteres.

Selv har jeg bare en løs hvit landterne med plugg for strømuttak som jeg henger opp de få gangene det er behov.

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Tja, etter mine kriterier var det ikke så mange å velge mellom. Jeg må ha en båt som ikke stikker dypere enn 90 cm, og jeg skulle ha eget soverom.

 

Jeg vurderte Nidelv opp mot Joda TwinCab, men jodaen er 100' dyrere.

 

Noe spesiellt å se etter vet jeg ikke, de fleste jeg så på var forholdsvis like, det var noe forskjell på puter og lakk inni, og kallasje. Jeg synes jeg fikk et pent eksemplar.

 

Jeg har ikke brukt den enda, siden jeg kjøpte den i høst, så noe særlig mer vet jeg ikke.

Bygdetulling med båtførerbevis!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...