Guest clasjo Startet 5.Juli.2004 Del på Facebook Startet 5.Juli.2004 Jeg har fått en gammel Suzuki dt5 - 1979mod. Og den ser ut til å være i svært god stand. Den tidligere eieren har av en eller annen grunn skrudd av "starteren". Den delen er nå ikke å oppdrive. Noen som har peiling på om det i hele tatt går an å få tak i slike deler... evt. en delemotor ? Sitér dette innlegget Link to post
LEJ Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Har du vært i kontakt med importøren Erling Sande? Selv om det er en gammel motor skulle jeg tro at deler fremdeles er å få tak i gjennom importør. Du må sikkert regne med ventetid da dette er deler som neppe ligger på lager i Norge lenger. Sitér dette innlegget Link to post
Guest clasjo Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Takk for tipset Jeg får begynne der Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Nytt startapparat vil neppe lønne seg, deler til utenbordsmotorer (spes. japanske) har astronomiske priser, selv i båtsammenheng... Ville ringt rundt til verksteder, de pleier å ha en rikholdig samling av dele-motorer. Vi har også en her på forumet, https://baatplassen.no/i/YaBB.php?board=...name=Skrotnisse Sitér dette innlegget Link to post
Guest clasjo Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Du har sannsynligvis rett. forespørsel til lokale verksteder er nå sendt Sitér dette innlegget Link to post
_PiPp_ Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 en som holder til i bergen: Olav - har ALT av deler til ALT av utenbordsmotorer. han lever av dette og har gode priser og god service. svarer deg på alle spm. ring han på 95 25 75 48 Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 En ting du også kan prøve er å starte motoren etter "nød-metoden" Ser ut som om det er et spor for dette på toppen av svinghjulet. Der kan du legge i en snor med en knute i enden som festes i et av "hakkene" i sporet. Da kan du få sjekket om prosjektet er noe å jobbe videre med. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 9.Juli.2004 Del på Facebook Svart 9.Juli.2004 Har nevnte det før, men gjentar gjerne: Prøv www.baatmotor.com Hvis du ringer, får du raskt svar om de har deler til denne motoren... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Guest clasjo Svart 9.Juli.2004 Del på Facebook Svart 9.Juli.2004 Takk for tipset Forespørsel http://www.baatmotor.com/ er sendt Sitér dette innlegget Link to post
hsir Svart 13.April.2005 Del på Facebook Svart 13.April.2005 Hei, Har du fått noen deler? Jeg er også ute etter deler til samme type motor dvs. jeg har behov for et deksel til DT5 (motoren ble stjålet og vi fant den igjen uten deksel). mvh Hsir Sitér dette innlegget Link to post
MortenK Svart 19.Mai.2005 Del på Facebook Svart 19.Mai.2005 Hei, jeg har også en sånn motor . Har hatt den noen år og den går meget pent. Startet den opp i dag og fant ut at den ikke lenger suger kjølevann , så det er vel på tide å bytte impeller . Sitter impelleren bak det blanke runde lokket med to skruer på stammen? Jeg har aldri byttet på en påhenger før, så det hadde vært fint å få noen tips på hva som bør gjøres (og ikke gjøres). Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
gudbedre Svart 19.Mai.2005 Del på Facebook Svart 19.Mai.2005 Jeg har en tilsvarende motor, men i 3.5 hk. Jeg søkte etter ny starter-del jeg også. Ringte ei sjappe i Oslo, de sa at denne var gått ut av produksjon. Får håpe at noen butikker sitter med denne på lager........ Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 19.Mai.2005 Del på Facebook Svart 19.Mai.2005 er det el start da???? Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
MortenK Svart 20.Mai.2005 Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 Fant deleoversikt på følgende nettside (exploded view av motoren) : http://store.brownspoint.com/pdf/DT5(80-82)DT5W(81-82).pdf Der ser det ut til at man kan laste ned for en rekke andre suzuki motorer også. Sitér dette innlegget s/y "Arnegrut", Asker Link to post
Faxen Svart 20.Mai.2005 Del på Facebook Svart 20.Mai.2005 Takk for linken. Jeg har en DT 3,5 uten papirer, så dette kom godt med. Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.