logos Startet 12.September.2009 Del på Facebook Startet 12.September.2009 Hei. Noen som har brukt eller bruker Ecofuel (kan blant annet fylles hos KNS i Oslo)? Er det fornuftig å bruke dette kontra vanlig diesel? Det sies at dieseldyr ikke er noen problematikk med dette drivstoffet. Tenkte derfor å fylle det på tanken før vinteren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
CSL Svart 12.September.2009 Del på Facebook Svart 12.September.2009 Har ikke prøvd dette, da jeg ikke har diesel. Men leste litt om dette på nettsidene deres. Var jeg deg ville jeg først forhørt meg med produsenten av motoren din, for å være sikker på at motoren tåler denne type diesel. Hva er prisforskjellen? Jeg kan egentlig ikke se noen god grunn til å bruke dette (med mindre det er billigere selvsagt). Dieseldyr er da rimelig greit å forebygge med ulike tilsetningsmidler? Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post Share on other sites More sharing options...
Servicemannen Svart 13.September.2009 Del på Facebook Svart 13.September.2009 Den sesongen har jeg brukt Ecofuel. Koster litt mer en diesel men jeg opplever jevn lydsvak tomgang i min gamle Perkins og mindre sot fra utløp. Skal demontere dieselvarmeren etter vinteren og se hvad den har gjørt der. Dem siger de ikke skal utdannes dieseldyr i den men de vises seg over tid. Annen fordel/ulempe er at den er uten lukt. De siger at lekasje oppdager man ikke før lenset er... Sitér dette innlegget http://www.isbater.no http://www.kabola.is Link to post Share on other sites More sharing options...
NorMar Explorer Svart 20.Oktober.2009 Del på Facebook Svart 20.Oktober.2009 Hei, Vi har brukt EcoFuel i to sesonger på både båt og diselvarmer og er utrolig fornøyd. Som servicemann sier; opplever jevnere gange, mindre forbruk samt mye mindre sot. Testet det på både Eberspacher Airtronic D5 og Webasto brenner, Volvo D5 og en Mercedes og som sagt på egen skute til diesel fremdrift. Ingen ulempe at motor-rom er luktfritt og arbeidsmiljøet er mye bedre. Smører godt og kun positive opplevelser. Sjekket med Dieselteknikk as og de sa de brukte det selv på sine motorer. Er en stasjon på NRK hvor man kan fylle på biler og drivstoffet oppfyller EN 590 krav så det er ihht håndboka til produsentene. Sjekket hjemmesidene til TINE og de testet det i minus 30 på fjellrutene sine: http://www.tine.no/page?id=40&key=143247 Det at drivstoffet er biologisk nedbrytbart er kun en fordel for oss, da diselsøl er veldig giftig. Har hørt om flere som har testet biodisel, og siden det er både hygroskopisk (tiltrekker seg vann), svovelholdig og dårlig lagringsevne er det ikke noe alternativ for oss. Naturgassbasert GTL leveres til noen få prosjekter i verden, dette er andregenerasjons syntetisk disel og ikke det samme som biodisel. Sjekk også: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=425597 Mvh NorMar Explorer Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.