camcha2 Startet 5.Juli.2004 Del på Facebook Startet 5.Juli.2004 Hei Jeg har fått et problem: Noen i har stjålet ankret mitt i helgen, og ankertauet (robelontau) er skåret rett av. (Tror at det er bly i tauet.) Må jeg nå kjøpe nytt tau, eller er det noen som vet om det finnes firma som kan reparere tauet ( sette inn ny cause) Det er ca 10-20 cm som er skåret av, surt hvis det er helt ødelagt. Nytt tau koster 1860,- i maritim! Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 det kan helt sikkert settes på ny cause men hvem som gjør det i ditt distrikt vet jeg ikke ...anbefaler deg å høre med f.eks Maritim :confused: Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Victora III Svart 6.Juli.2004 Del på Facebook Svart 6.Juli.2004 Det finnes ikke grenser for frekke tyverier fra båt!! Hadde samme tau som deg og det ble slitt en meter fra kausa. Prøvde over alt å få noen til å spleise på ny kause uten hell. Det er nemlig maskinspleiset. Importøren kan visst nok gjør dette, men det blir halve prisen og vel så det av et nytt tau. Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 6.Juli.2004 Del på Facebook Svart 6.Juli.2004 Slike tyverier er bare trist! Hva skal man stille opp med? Selv opplevde jeg at noen stjal en relativt simpel line jeg hadde tredd gjennom maljene på presseningen som dekket båten. Lina var vel verdt en 20 kroner. Men den simple tyven dro ikke tauet ut av maljene, han skar løs alle maljene på begge sidene av båten. Festlig når presseningen kostet en kr. 2.500,-. Tyven kan være glad jeg ikke tok ham på fersken! Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 7.Juli.2004 Del på Facebook Svart 7.Juli.2004 Du kan spleise Roblon tau selv. Det er ikke så veldig vanskelig. Husk bare å sy sammen spleisen etterpå, slik at den ikke glir opp. Jeg tror det ligger beskrivelse på Roblons hjemmesider. Kause får du kjøpt i båtutstyrsforretninger. Lykke til. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.