Jump to content

Ankertau

camcha2

Recommended Posts

Hei

Jeg har fått et problem: Noen i har stjålet ankret mitt i helgen, og ankertauet (robelontau) er skåret rett av.  :confused:(Tror at det er bly i tauet.)

Må jeg nå kjøpe nytt tau, eller er det noen som vet om det finnes firma som kan reparere tauet ( sette inn ny cause) Det er ca 10-20 cm som er skåret av, surt hvis det er helt ødelagt. :confused:

Nytt tau koster 1860,- i maritim!  :confused:

Det finnes ikke grenser for frekke tyverier fra båt!! Hadde samme tau som deg og det ble slitt en meter fra kausa. Prøvde over alt å få noen til å spleise på ny kause uten hell. Det er nemlig maskinspleiset. Importøren kan visst nok gjør dette, men det blir halve prisen og vel så det av et nytt tau.

Slike tyverier er bare trist! Hva skal man stille opp med? Selv opplevde jeg at noen stjal en relativt simpel line jeg hadde tredd gjennom maljene på presseningen som dekket båten. Lina var vel verdt en 20 kroner. Men den simple tyven dro ikke tauet ut av maljene, han skar løs alle maljene på begge sidene av båten. Festlig når presseningen kostet en kr. 2.500,-. Tyven kan være glad jeg ikke tok ham på fersken!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...