Jump to content

Ardic Thermic 0517/88 varmer røykla båten

Taco

Recommended Posts

For nysgjerrighetens skyld kunne det vært moro å vite hvorfor dette skjedde.

Ardic Thermic 0517/88 - ser ikke mer om hva slags type. Kanskje bildene hjelper - hvis de kommer med.

Fikk startet varmeren på andre forsøk (med motor i gang). Det begynte å komme litt varme og jeg skulle bare frem på fordekket og snakke med en fyr.

Etter 5 min. skriker rederinnen - DET RYKER!!!!

Jeg inn i full fart og røyken veltet ut av skapet der varmeren står. Vifta gikk ikke! Skrudde bryteren på panelet på "kun vifte". (Det lyste grønt).

Hadde faktisk trøbbel med å få pustet mens jeg prøvde med en skrutrekker å "dytte" i gang vifta. Etter gjentatte forsøk og banking startet den. Lot den gå ganske lenge for røyken ville liksom ikke gi seg med en gang og hadde jo satt sitt preg på inneklimaet.

Det rederinnen sier er at tikkinga stoppet - altså pumpa stoppet, og derettet stoppet vifta.

Uansett har denne varmeren antakelig gjort sitt siste ombord hos oss. Vi har ikke mye erfaring med den, men har jo sett diverse emner her på båtplassen og den ligger vel ikke høyest i kurs.

Og rederinnens uttalelse var klar: DEN SKAL UT!!!!!!

Så da får vi se hva det blir til :discuss:

img_2132_web.jpg

img_2130web.jpg

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...