Taco Startet 13.September.2009 Link til dette innlegget Startet 13.September.2009 For nysgjerrighetens skyld kunne det vært moro å vite hvorfor dette skjedde. Ardic Thermic 0517/88 - ser ikke mer om hva slags type. Kanskje bildene hjelper - hvis de kommer med. Fikk startet varmeren på andre forsøk (med motor i gang). Det begynte å komme litt varme og jeg skulle bare frem på fordekket og snakke med en fyr. Etter 5 min. skriker rederinnen - DET RYKER!!!! Jeg inn i full fart og røyken veltet ut av skapet der varmeren står. Vifta gikk ikke! Skrudde bryteren på panelet på "kun vifte". (Det lyste grønt). Hadde faktisk trøbbel med å få pustet mens jeg prøvde med en skrutrekker å "dytte" i gang vifta. Etter gjentatte forsøk og banking startet den. Lot den gå ganske lenge for røyken ville liksom ikke gi seg med en gang og hadde jo satt sitt preg på inneklimaet. Det rederinnen sier er at tikkinga stoppet - altså pumpa stoppet, og derettet stoppet vifta. Uansett har denne varmeren antakelig gjort sitt siste ombord hos oss. Vi har ikke mye erfaring med den, men har jo sett diverse emner her på båtplassen og den ligger vel ikke høyest i kurs. Og rederinnens uttalelse var klar: DEN SKAL UT!!!!!! Så da får vi se hva det blir til Sitér dette innlegget Link to post
Øivind E. Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Ta kontakt med Per Varild i Sandefjord på 90 78 40 56. Han har lang erfaring med disse varmerne. Kan sikkert fikse den for deg. MVH Øivind Sitér dette innlegget Link to post
Bøljan Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Hadde samme varmeren i min forrige båt og opplevde det samme som deg. Rett i søppla med den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.