Jump to content

kan Texaco Ursa Super LA HSDP-olje brukes på Volvo Penta MD21B?

GeirV

Recommended Posts

Hei, kjøpte olje til motoren på lørdag, Texaco Ursa Super LA. I følge forhandleren skulle oljen passe til motoren (jeg opplyste seffer'n hvilken motor jeg har), og han sa videre at oljen ble brukt til alle båtene som ble gjenstand for service hos forhandleren. Men så har jeg fått et inntrykk av at man helst bør bruke mineralsk olje på denne motoren, og helst ikke syntetisk. Men er oljen jeg har kjøpt, syntetisk eller mineralsk? Har googlet etter svar, men intet resultat. Noen som vet om jeg kan bruke oljen på motoren, evt om den er syntetisk eller mineralsk?

Dette er en mineralsk olje, så det er ikke noe problem! Jeg har brukt samme olje de siste åtte-ni årene, og kan trygt anbefale den! nå sist brukte jeg riktignok Felleskjøpets olje, men det var kun av bekvemmelighetshensyn (kortere vei til forhandler). Men Ursa LA 15W-40 er helt topp den.

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...