GeirV Startet 13.September.2009 Link til dette innlegget Startet 13.September.2009 Hei, kjøpte olje til motoren på lørdag, Texaco Ursa Super LA. I følge forhandleren skulle oljen passe til motoren (jeg opplyste seffer'n hvilken motor jeg har), og han sa videre at oljen ble brukt til alle båtene som ble gjenstand for service hos forhandleren. Men så har jeg fått et inntrykk av at man helst bør bruke mineralsk olje på denne motoren, og helst ikke syntetisk. Men er oljen jeg har kjøpt, syntetisk eller mineralsk? Har googlet etter svar, men intet resultat. Noen som vet om jeg kan bruke oljen på motoren, evt om den er syntetisk eller mineralsk? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.September.2009 Link til dette innlegget Svart 13.September.2009 Dette er en mineralsk olje, så det er ikke noe problem! Jeg har brukt samme olje de siste åtte-ni årene, og kan trygt anbefale den! nå sist brukte jeg riktignok Felleskjøpets olje, men det var kun av bekvemmelighetshensyn (kortere vei til forhandler). Men Ursa LA 15W-40 er helt topp den. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
GeirV Svart 13.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.September.2009 Thank U Index, da blir'e oljebytte i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.