Jump to content

Noen Huwa-eiere der ute?

Kai G.

Recommended Posts

Hei, noen som har Huwa 26 her? Jeg har kjøpt en som er fullstendig strippet i cabinen, og skulle gjerne hatt tips til innredning. Målet er å få plass til toalett, skap og soveplass til to store og to små (5 og 6 år). Noen som har forslag? Alle tips og råd (også når det gjelder andre ting ved denne båten) tas i mot med takk. Dersom du har bilder som kan mailes er det bare helt overlegent. Og har du ikke Huwa er du selvsagt hjertlig velkommen til å svare likevel!

Kom på en praktisk spørsmål: Hvor stort bør et toalettrom være (jada, jeg vet det bør være så stort som mulig!)?

Har nok ikke Huwa, men siden du inviterte oss andre også....

Du spør: Hvor stort bør et toalettrom være (jada, jeg vet det bør være så stort som mulig!)?

Det synes ikke jeg. Husk du har meget begrenset plass ombord, toalettet er stedet du oppholder deg kortest tid, lag det heller 'nesten stort nok', ikke noe større en det.

Med 'nesten stort nok' er det trangt, men du klarer å snu deg, sitte ned, gjøre det du skal, få opp buksene osv, du har plass til en liten håndvask, litt skapplass under denne, et speil og thats it!

Så får heller fruen klage  :lol:, er toalettrommet større i en 26' båt, ja da er salongen for liten

og det er verre, husk ungene vokser sabla fort :smiley:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Øynene er det første man blir blind på.....

Joda, har en Friendship 32. Den er da 32', dvs 10m lang og 3,40 m bred og har god plass ute og inne (synes vi fremdeles, 3 fots syken har midlertidig gitt seg). Vil anta fra 'husken' at toalettrommet er ca 1 m (lengde retning) x 0,80m. I tillegg utnyttes plassen under dollbordet naturligvis til fulle.  Det vil jeg si er 'nesten stort nok'!

Når jeg ser på målene en gang til så ser det egentlig lite ut  :lol:.  Kan være det er større. Skal ned i båten til helgen, kan ta et mål da.

Rolf

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Til Huwa26:

Har lagt merke til at du har spurt om dette tidligere på Båtmagasinets sider uten å få særlig respons. Det ser ikke ut til å være flust av huwa eiere som melder seg. Jeg synes du skal starte med å ta noen mål, lage noen tegninger av kabinen du  skal innrede, og noen skisser/løsningsforslag.

Størrelsen på toalettrommet bør komme til slutt, spesielt siden kabinen skal brukes til overnatting for store og små. Da er det tross alt viktigere at man sover behaglig. :lol:

Er sikker på at du kan få mange gode ideer og forslag her på baatplassen.no, men du må ha et ungangspunkt, ellers blir dette litt som "høna og egget"

Jeg har ikke selv Huwa, men jeg har søkt litt for å se hva jeg kunne rote fram, i håp om å kanskje havne i kategorien "overlegent"... :lol:

Dette er hva jeg har funnet:

En annonse på baatnett.no hvor en Huwa 26 selges. Evt. kan du kontakte vedkommende for bilder og utveksling av info. Linken er HER.

Originaltegninger til Huwa 26. Klikk på DENNE linken og gå helt nederst på siden. Der finner du først et bilde på denne linken. Litt lengre ned finner du en skisse på denne linken.

Det neste er riktignok en Huwa 27, men du kan sikkert hente mange ideer fra denne. Gå til DENNE adressen. Langt ned på siden finner du en link med teksten Flere bilder. Bak denne linken skjuler det seg mange bilder av innredning.

Anbefaler at du lagrer bilder o.l. på maskinen din så har du det for ettertiden, i tilfelle det forsvinner etter hvert fra nettet.

Hva sier du? Var dette "overlegent"? Lykke til!

Takk for den, Pan Pan. Målet var jo å få innspill for å få et utgangspunkt. Som dere skjønner holder jeg foreløpig alle muligheter åpne. Jeg hadde en formening om at en helt vanlig løsning med u-sofa forut, toalett og skap på hver side aktenfor, samt å slå opp ryggene i salongen med oppheng i "taket" som køye til ungene. Er imidlertid ikke helt komfortabel med den løsningen, nettopp derfor er det fint å høre fra andre som har helt andre løsninger om bord. Er imidlertid litt redd for at cabinen kan være i minste laget for HR sin løsning, men jeg har i alle fall noe å spinne videre på.

Batdilla: i håp om å kanskje havne i kategorien "overlegent"...

Helt 'konge' ville jeg sagt...  original tegninger og greier, kan det bli bedre/enklere?

Rolf

Roald Amundsen

• 1 år senere...

Hei hei

Her er en helt ny eier av en Huwa 26 -82 mod. Signerte kontrakten sist fredag. Siden den står på land her jeg ikke fått prøvekjørt den enda.

Hvis noen av dere har info om Huwaen i tillegg til det som har kommet frem er jeg interessert! Søk på båten min så finner du link til originaltegninger og til de som produserte Huwa i perioden 1969-74.

Etter at Sølversens Plast A/S sluttet i -74 ble den brukt som utleie form for et firma i Larvik. Hvor formene ble av etter at firmaet i Larvik sluttet vet jeg ikke. Den ble produsert både som ferdige båter og halvfabrikat. De ble solgt både med innredningspakker og uten.

Dette er stort sett den informasjonen jeg har klart å finne så langt.

Lykke til med byggingen!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...