Jump to content

Liten 230V Støvsuger?

glad

Recommended Posts

Hei,

Å få teppene rene i båten er ikke altid like lett, -rettere sagt umulig uten støvsuger.

Jeg har litt dårlig erfaring med 12V støvsugere( dritten blir bare liggende selv når man har støvsugd et partreganger over teppet..), så jeg lurte på om ikke noen visste hvor/om det finnes en bitte liten 220V støvsuger til å ha på båten? (trenger ikke å kunne suge vann).

.........Jeg har litt dårlig erfaring med 12V støvsugere( dritten blir bare liggende selv når man har støvsugd et partreganger over teppet..).....

:flag: har en 12V Biltema støvsuger og er kjempefornøyd med den - koster ikke mye heller........ :lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

220V støvsuger??

Jeg kjøpte selv den billigste de hadde på Elkjøp; tror det var 399kr (AEG??). En slik liten sak som ser ut som ei boble på to hjul. Den har hastighetsregulering ved å vri på på-knappen (den trykkes inn..) og er på opp til 1500 watt. Denne er så liten at den ligger i bunnen av et av lasterommene bak i båten, og brukes for å få tepper etc rene når vi har tilgang til landstrøm.

Jeg er i alle fall fornøyd og ser fram til å få den i garasjen til vinteren!

:-) fredriksen

...som også har en Biltema 12V. Grei til sitt bruk!

• 4 år senere...

Støvsuger er vel et "must" ombord. Vi har brukt mange støvsugere ombord opp gjennom årene. Noen har vi vært fornøyd med og andre ikke. Vi kjøpte en sist høst som har gått mange minutter i år. Jeg tror faktisk det er den beste vi har hatt. Det er en Philips FC8212 med regulerbar styrke 300 - 1600 W. Den var pakket i en hendig plastboks med tillegsutstyret. Den er liten og nett og suger "enormt". Nå støvsuges det hyppig ombord. Til og med jeg deltar i den daglige støvsugingen. Det er koseig å være kvitt endel av støvdannelse som skapes i løpet av døgnet med 4 ombord og stor aktivitet.

stoevsugerombord.jpg

Vi kjøpte først en 12V støvsuger som var beregnet på båt, campingvogn ol, men sugeevnen var ikke noe særs :nonod:

Derfor kjøpte vi en vanlig liten 220V støvsuger i en elektrisk butikk. Men denne bråkte noe vanvittig :nonod:

Men, "alle gode ting er tre", og nå har vi fått fatt på denne fra Electrolux og vi er kjempefornøyde! :yesnod:

How is education supposed to make me feel smarter? Besides, every time I learn something new, it pushes some old stuff out of my brain. Remember when I took that home winemaking course, and I forgot how to drive? - Homer Simpson

submiss blog

Med 230V støvsuger ombord, pass på at dere ikke støvsuger selvlenserene, ihvertfall ikke før dere har sjekket ut om utløpet står over eller under vann...

Snakker av erfaring. En av selvlenserene i cockpit ender opp under vann. Siden jeg hadde brukt cockpit som sageplass måtte jeg støvsuge litt. Plutselig kom det en rar surklelyd fra støvsugeren... Tror nok jeg sugde opp 1-2 dl før jeg skjønte hva som skjedde.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...