Mouche Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Er selvfølgelig mulig at det blir noe bevegelse i båten, men er dere ikke på vannet da? Er ikke så bekymret for egen del, men tanken på å være sammen med et par tusen sjøsyke og redde amerikanere i en uke uten landkjenning kan tære på noen og enhver? Selv synes jeg de beste dagene ombord på et skip er dagene i sjøen! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Zenit Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Ja de gjør sitt beste for å unngå alt drittvær. Når det er orkan sesong i Florida så er det høysesong i Alaska og i Europa så de fleste setter nok kursen mot andre farvann. Selv om noen går året rundt fra Florida, S/S Norway var jo et av disse som gikk fast på Miami året rundt. Var ikke mange gangene hun var borte der fra. Sitér dette innlegget Link to post
Zenit Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Er ikke så bekymret for egen del, men tanken på å være sammen med et par tusen sjøsyke og redde amerikanere Hadde det nå enda bare vært amerikanerene, men store deler av mannskapet blir dårlig om det blir aldri så lite bevegelse i båten og ble det for gale så var de ikke mindre redde enn passasjerene. Og det virker jo beroligende på passasjerene nor de ser at mannskapet er redd også. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Selv om noen går året rundt fra Florida, S/S Norway var jo et av disse som gikk fast på Miami året rundt. Har fulgt litt med på denne trafikken opp gjennom årene, og det er overraskende få skip etter det jeg kan se som ikke fortsetter på en nokså fast rundtursrute ut fra Florida eller omkringliggende områder. Jeg ser alltid etter de litt "uvanligere" cruisene for ofte er disse langt billigere som f.eks cruisene til/fra Europa vår og høst eller cruise fra/til Florida og California gjennom Panamakanalen, eller fra Nordeuropa og ned til Middelhavet i august/september. Kan da finne cruise til 7/800 kroner døgnet med alt inklusive av mat, tips ,skatter osv med utvendig lugar med balkong med MSC eller RCCL, Celebrity er noe dyrere, men litt høyere standard. Drikke og reise til/fra kommer i tillegg, men døgnprisen er omtrent som en norsk fjellstue med halvpensjon utenom sesongen og det synes jeg er gunstig. Nå er jo også dollaren ytterligere på vei ned og det slår ut på prisene i kroner umiddelbart. Cruise er i det hele tatt en meget bra ferieform, men ikke som den eneste ferieform på noen måte! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Upnorth Svart 16.September.2009 Link til dette innlegget Svart 16.September.2009 Trudde eg var på ville vegar med tyfonen min så eg måtte oppdatere meg på ulike typer styggeveir! Tyfon (eller Taifun; från kinesiska tai fung) kallas de tropiska cykloner som uppträder i västra Stilla havet (runt Australien kallas de emellertid cykloner) som är så intensiva att vinden når orkanstyrka, det vill säga den varaktiga vindhastigheten/medelvinden överstiger 32,7 m/s = 118 km/h. Det finns ingen fysikalisk skillnad mellan en tyfon och de oväder i Atlanten som benämns orkan (Hurricane på engelska), eller cyklon i Indiska oceanen - det är samma typ av vädersystem. Överlag uppmäts de allra lägsta lufttrycken hos tropiska cykloner i tyfonerna som därmed är jordklotets mest intensiva stormar. En tyfon där medelvindhastighet överstiger 67 m/s (241 km/h) kallas Super-tyfon. Den motsvarar en kraftig kategori 4 orkan på den femgradiga Saffir-Simpson orkanskalan. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.