Guest Smirre-voff Startet 14.Januar.2004 Del på Facebook Startet 14.Januar.2004 Jeg lurte påossen type båt dette er ? Den er bygd i marinefiner selvbygg. Jeg vet det er bygd 3 stk på Kongsberg i 80 talet. Båten min er 86 mod og 36 fot. Så er det noen som vet noe om dene båt typen? Merke/etc. Mvh Smirre-voff Sitér dette innlegget Link to post
Guest Skipper_RLN Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Hei Har kjøpt en gammel 18 fots plastbåt men dessverre mangler opplysninger om produsent, type, typegodkjenning, max hk osv. Kjenner noen til denne båttypen? Se bildene: http://home.online.no/~rnielse/baat1.jpg http://home.online.no/~rnielse/baat2.jpg http://home.online.no/~rnielse/baat3.jpg Takknemlig for opplysninger ! Sitér dette innlegget Link to post
Baywatch Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Jeg er slett ikke sikker, men den kan minne om en gammel Askvik, som jeg tror var forgjengeren til Askeladden-merket. Spørs i så fall om den styrekonsollen er original. Ellers ser den vel ikke ut til å være bygd for fart, så jeg vil tippe at 10-20 hk er passelig på denne båten. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 5.Juli.2004 Del på Facebook Svart 5.Juli.2004 Kan det være en Libo plast båt, som også ble bygget omtrent lik som Askeladden. Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
jat Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Noen venner av oss har kjøpt seg ny båt og prøver å finne mer ut om den. Er det noen som har en ide om hva dette kan være? Det vi vet er at det er en 34 fot plattgatter, noen hevder det er en Furuholmen mens andre tror det umulig kan være det. Vi misstenker at den har gått som yrkesbåt tidligere i livet. Hva kan den være brukt til? Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Siden ingen har forsøkt seg med kommentarer til denne båten får jeg ta sjansen .... Aldersmessig vil jeg anta at båten er bygget en gang på 1960-tallet og med hensyn til byggested så kan det være nesten hvor som helst på norskekysten. For å se om den kommer fra profesjonnelle båtbyggere, eller om den er laget av en flink hobbysnekker vil det være nødvendig med flere detaljbilder. Når det gjelder konstruktør så ser vi ofte at skøyter som er spisse i begge ender og hvitmalte straks kalles "Colin Archer". Noe lignende gjelder motorbåter som er spisse i den ene enden og tverr i den andre, de får alt for ofte merkelappen "Furuholmen", så også i dette tilfellet Om den har vært yrkesbåt? Tja, ikke så godt å si. Den kan kanskje ha gått med noen skolebarn eller fraktet arbeidsfolk over en fjord, men neppe noe mer yrkesmessig enn det.... Men er båten i skrogmessig god stand, har et tett overbygg og brukbar motor så kan den helt sikkert være kilde til mye glede i årene fremover. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Brum Svart 17.August.2004 Del på Facebook Svart 17.August.2004 Hei! Du kunne jo kanskje prøve å legge inn bilde og spørsmål på CMB's hjemmeside, www.cmbweb.no, og se om du blir noe klokere av det? Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Noen som vet hvilken båttype dette er? Noen av BP medlemene på Aker brygge har kanskje et tips.... Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Noen som vet hvilken båttype dette er? Noen av BP medlemene på Aker brygge har kanskje et tips.... Hei Dette ligner "Smaragd", og er en TRADER. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 29.Januar.2007 Del på Facebook Svart 29.Januar.2007 Det er Smaragd ja...takk skal du ha Giver Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.