Ojda Startet 15.September.2009 Link til dette innlegget Startet 15.September.2009 Har sittet og bladd litt i servicemanualen til min Nogva Nani 200 hk, og ble litt sjokkert da jeg så at intervallet for uskifting av kamreim var på 2 år eller 400 timer. Dette er jo ikke mer en det som tilsvarer 20000 km med bil om man regner snittfart 50 km/t Tok en telefon til Nogva for å sjekke opp om dette kunne stemme, og fikk beskjed om at Nogva hadde blitt enige med Nannifabrikken om og øke intervallet til 5 år/1000 timer. Synes fortsatt det høres lite ut jeg! Lurte derfor på om noen av dere som har litt større Yanmarmotorer (er etter sigende også bygget på Toyotamotorer) kunne dele med dere av kunnskapen om kamreimbytteintervaller? For ordens skyld, det er en firesylindret sak. Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Veslehjem Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 hei Jeg har Yanmar (6LP-ste 290 hk) og den skal bytte reim etter 800 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Elmer Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 (redigert) Hei. Jeg har en Yanmar 6lp-dta, 240 hk. Den skal bytte reima etter 1000 timer eller maks 5 år. Redigert 15.September.2009 av Elmer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 800 timer. Eller 5 år. Det som kommer først. Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 15.September.2009 Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Båtmotorer leveret mye hardere liv enn i en bil. Bilmotoren har ferie i forhold den Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Ojda Svart 15.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.September.2009 Ok! Da ser det ut som 1000/5 ikke var så galt alikevel da. Takker for opplysningene alle! Sitér dette innlegget Den som venter på noe godt kan gjerne vente litt til. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.