Fru LALUNA II Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Gratulerer med ny båt. Neste år overnatter du vel Sitér dette innlegget Ha en god dag Berit Link to post
Miss Amalie Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Gratulerer med ny båt! Plassen er bare helt utrolig i disse båtene, det er ikke for ingenting de ble kalt for "romskipet" i Båtmagasinet en gang. Jeg har selv hatt den båten og var utrolig glad i den. Det stod en TAMD41 i vår Master 820 og det var en motor uten noe som helst problemer. Lykke til med Romskipet! Hilsen Amalie Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Polarn Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Skjønner jeg må selge Polar`n neste år, falt egentlig litt for den båten din Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Elmer Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hei. Hvordan er båten inni? Er det mye som er oppgradert? Det ser i hvertfall ut som putene ute er omtrekt ganske nylig. Legg gjerne til flere bilder. Alltid spennende å se. Blir det oppussingstråd her også? Leste og studerte med fornøyelse tråden din om Joda`n! Kankje jeg selv kan plukke opp et tips eller tre? Sitér dette innlegget Link to post
grønningen Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 gratulere med flott båt. hadde veldig lyst på master selv men ble litt for dyrt. ser ut som en veldig praktisk inredning. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
Kodvaag Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Midtcabin: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Aktercabin: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Forcabin: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Uteplass: Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Jeg må ha ny lydpotte. Har allerede bestemt meg for å kjøpe en som er stor nok til 300HK motor. Bare tull å legge opp noe som må rives igjen. http://www.flak.no/index.php?expand=11&...mp;ProdNo=34631 Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 18.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2009 Forslag til hva jeg skal gå for, når det gjelder nye madrasser? Jeg skal ha alle madrassene nye. I Kristiansand har vi noe som heter "Skumplast Kårikstad". Er det kanskje han jeg må gå til? Hvor skal jeg gå for å få kjøpt samme type stoff som det er på stolene ute? Er det stoffet sånn som heter "microfiber stoff"? Tror jeg vil lage trekk til madrassene i samme farge som setene ute oppe, så kan jeg med tiden få trekt om den stripete salongen foran, så er det en helhetlig stil i båten. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Brynjar Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Lurer på om Seasit på Mjåvann gjør sånne omtrekksjobber... Der er også en møbeltapetserer i kjelleren som sikkert kan hjelpe med skum og stoff Sitér dette innlegget . . bmhe Link to post
LALUNA II Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Forslag til hva jeg skal gå for, når det gjelder nye madrasser? Jeg skal ha alle madrassene nye. I Kristiansand har vi noe som heter "Skumplast Kårikstad". Er det kanskje han jeg må gå til? Sjekk der ja , de gjør det meste i skum Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
arnearmoa Svart 19.September.2009 Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Gratulerer Kodvaag! Master 820 er (som Scand Baltic) veldig bra som familiebåt etter min mening ja. Og den Joda'n din tror jeg blir sabla lett å selge, sånn som den går, og så fin som du har gjort den. Jeg ble litt skuffet over meg selv når jeg ikke skjønte hva som lå på skapet i akterkabin før jeg kom til dette innlegget: Jeg må ha ny lydpotte. Har allerede bestemt meg for å kjøpe en som er stor nok til 300HK motor. Når det gjelder skumplast vil jeg bare nevne at jeg kjøpte alle puter nytt i forrige båt, uten å tenke på hva slags skumplast. Jeg fikk sikkert "den de pleier å bruke", men jeg syntes den var alt for hard. Og kona fikk vondt i ryggen av å ligge på dem. Vi angret på at vi ikke testet ut dette først. Det blir spennende å se hva du finner på med motor etterhvert Mvh arnearmoa Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 19.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.September.2009 Gratulerer Kodvaag! Det blir spennende å se hva du finner på med motor etterhvert Mvh arnearmoa Takk! Med 1 tonn mindre å dra på, og samme maskin som deg på ønskelista, så syntes jeg og det skal bli spennende. Betalte mindre for denne båten enn jeg får igjen for Joda'en, så det er penger klar til ny maskin med en gang. Men, jeg skal fikse alt, og bruke den en sommer først som den er, tror jeg. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
arnearmoa Svart 20.September.2009 Link til dette innlegget Svart 20.September.2009 Da har du sannelig gjort et varp Kan fort bli 2 tonn forskjell, sånn som vi fyller på med ting og tang og folk bestandig... Håper du dokumenterer her når du skal gjøre ting med båten. Det er så hyggelig å se hvor bra det kan bli når man ikke har ti tommeltotter, som meg. Lykke til, både med salg og oppgraderinger! Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 20.September.2009 Link til dette innlegget Svart 20.September.2009 Bytter du VP med en Yanmar 290/315 hk så sparer du ca 150 kg der også Billig den motoren på finn. Det er akkurat den du trenger. En liten overhaling + gearkasse isteden for transom så går den rett i Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Elmer Svart 20.September.2009 Link til dette innlegget Svart 20.September.2009 Med 1 tonn mindre å dra på, og samme maskin som deg på ønskelista, så syntes jeg og det skal bli spennende. Flott med mange og fine bilder! Ut i fra hint om pris må du virkelilg ha gjort et godt kjøp. Jeg synes det høres ut som en veldig god idè å trekke om alle madrasser på sikt i samme stoff. Stoffet du har på uteplassen er et veldig lekkert og slitesterkt stoff. Når det gjelder motor, har som sagt jeg svært begrenset mekanisk kunnskap, men kan komme med litt innspill med erfaring fra egen skute. Jeg er også i høyeste grad med i fanklubben til Yanmar!! Det jeg ønsker å gi innspill på, er størrelsen. Som sagt står det en 6lp-dta, 240 hk i vår båt. Med 2-3 voksne gjør båten ca 25 knop på maks. Fullt ferielastet med familie på 4 og jolle i daviter og påhenger (6 hk) på akterspeilet, får jeg en maksfart på ca 22-22,5 knop og kan marsje fint (3500 omdreininger) på 20-21 knop. Det jeg merker, er at når vi når 25 knop, virker det som dette er akkurat før båten begynner å plane på kjølen. På meg virker det som denne hastigheten er maks for skroget. Lykke til videre. Ser frem til å følge utviklingen! Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 20.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.September.2009 Det med motor er ikke så mye å bry seg om, for nå skal jeg, (hvis Volvo'en vil) kjøre med den et år. Og, jeg kjenner ingen som angret for at de kjøpte for sterk heisekran, jeg kjenner ingen som angret på at de bygde for stor garasje, og jeg kjenner INGEN som har for stor motor i båten sin. Når jeg bytter motor, da skal farta opp...også den ferdig ferielasta farta! Men alle gode forslag til andre ting jeg "må" gjøre er velkomne. Jeg vil ha vekk hovedbryterne fra dobbelsenge i akterkabina. Er redd for at en unge slår av under drift.. da er vel dynamoen grillet på få sekunder hvis det skjer? Tenkte å kanskje kjøpe et sånnt fint BEP panel.. men nesten synd å ikke kunne ha det fremme i dagen, da det blir det mest moderen i båten! Tips til plassering av bryterpanelet? (må jo være i nærheten av batteriene pga de tykke kablene) Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Miss Amalie Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Hei Hvor har du batteriene? Under enkeltkøya styrbord? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Kodvaag Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Batteriene er bak på babord side, under dobbelkøya. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
arnearmoa Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Eksospotte under styrbord køya? Går den ut under vann uten svanehals? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Eksospotte under styrbord køya? Går den ut under vann uten svanehals? Du er inne på noe! Hvorfor tror du jeg fikk den så billig? Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Dieselboy Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Har båten tatt en liten dukkert ?? Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Nja... den har vært langt nedi bak en times tid... Fikk byttet begge batteriene i dag. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.