Jump to content

Trenger havn på Nesodden fredag-lørdag!

Wannskrækk

Recommended Posts

Er det noen på BP som vet om en mulig havn/plass til en 36 foter (seil) førstkommende fredag? Vi er bedt på middag på Nesodden fredag kveld og drømmer om å gjøre det til en del av helgens båttur! Lurte litt på Steilene, men da må vi ha med RIB, og den er alt for stor.. Vi trenger hverken strøm eller vann, men båten bør ligge noenlunde trygt i forhold til vær, vind og båttrafikk.

Middagen foregår ikke så langt fra Sunnås, men vi kan sikkert ta en drosje. Takknemlig for tips!

Du kan prøve Sjøsenteret Nesodden (Kavringen) tlf. 66 91 63 00, www.kavringen.no

Det ligger ikke langt unna Sunnås og kan sikkert avse en plass til deg v. opplaget.

Hadde jeg ikke hatt riben i opplag så skulle jeg gjerne transportert deg fra en annen havn og tilbake, men dessverre, båten min er på land på Bolærne.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Hei.

Legg deg på gjestehavna på Oksval som er det klart enkleste stedet og komme seg til og fra.

På Kavringen er det en lang bratt trappesti(170+ trappetrinn) bare for å komme opp til hovedveien, og skal man på middag er det vel ikke like hyggelig å lukte "gamp".

Da hadde jeg heller kostet på meg de få hundrelappene det koster med taxi tur-retur. Taxi'n henter deg rett på utsiden av porten på oksval.

Redigert av Aloha II (see edit history)

Med vennlig hilsen

Henrik Nygaard

Steilene er også stappfull av båter pga seilforeningens høstcup.

Det er ikke bare seilforeningen på Steilene, men på Landsteila, (ja, det heter Landsteila om øya næremest Nesodden men Steilene når man snakker om alle øyene) har Nesodden Kystlag gjestebrygger og småbåter som går ut og inn til Alvern brygge på Nesodden. Der kan man bli hentet av en bil. På Kavringen må man gå en bratt sti opp til hovedveien.

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...