Sjøtunga Startet 16.September.2009 Del på Facebook Startet 16.September.2009 Jeg har en lyddemper som jeg nesten ikke våger å se for hardt på: Stussene i begge ender er "litt" korrodert, og i enden nærmest vannlåsen er det også hvite render i gravrusten som jeg tolker som saltavleiringer eller saltgjennomslag: Spørsmålet er hva jeg skal gjøre med dette. Hvor lenge kan jeg regne med at det holder? Må jeg skifte hele lyddemperen, eller kan jeg bytte rørstussene? Selve demperen ser ut til å være laget av gummi. Kan det være noe inni der som er rustet i stykker? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bartesam Svart 16.September.2009 Del på Facebook Svart 16.September.2009 Hvis demperen er bra, så er det bare å skifte stussene til noe syrefast det Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sjøtunga Svart 16.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.September.2009 Selve demperen (bedømt ut fra funksjon og som den ser ut utenfra) ser ut til å være i god stand, ja. Er det noe inni en sånn demper? Annet enn luft, eksos, sot og saltvann, altså. Jeg spør av uvitenhet, for jeg har aldri sett inn i en sånn sak før... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Håp Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 (redigert) Det er bare en gummi"sil/stryte" inni. Når du tar den av for å bytte stusser er det enkelt å sjekke kvaliteten på potta. Klem og bend på den når du leter etter sprekker og slitasje. Det er en Elastomuffle MarkII. Redigert 17.September.2009 av Håp (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 17.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2009 Takk for info! Noen som aner hvor jeg finner slike stusser? Som man ser på bildene så har de forskjellig diameter på demper- og slangesida. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Bare to forskjellige rørdimensjoner med en overgang. Slikt kan lages selv det med litt sveisekunnskaper og TIG sveis med muligheter for å bruke bakgass Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Sjøtunga Svart 17.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2009 Tror nesten det blir billigere med ny demper enn ny TIG sveis + et par lengder med syrefaste rør ++ Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
JMS Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Denne kanskje http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19033483 hvis dimensjon er rett da. JMS Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 (redigert) Noen som aner hvor jeg finner slike stusser? Progressing hadde agenturet på Elastomuffle. De solgte gummi-foringer (uarmerte gummi-slangebiter) til å tre utenpå rørstusser for å fore ut åpningene i potta. Fungerte greit. Redigert 17.September.2009 av Jens_P (see edit history) Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
TB2855 Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Sett en rustfri rørstuss på ca. 7-8 cm inn i slangen, så stikker du slangen inn i muffen og skrur til. Du trenger ikke overgangen. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Sjøtunga Svart 17.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2009 Takk for alle tips så langt, folkens. Da trenger jeg bare et tips til hvor (i Osloområdet eller på web) jeg får tak i to rørbiter i syrefast med 50 mm ytterdiameter? Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
index Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Sett en rustfri rørstuss på ca. 7-8 cm inn i slangen, så stikker du slangen inn i muffen og skrur til.Du trenger ikke overgangen. Den løsningen har jeg også hos meg! Fungerer helt suverent det! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.