Jump to content

Vinterkonservering Optimax 75


Thor-Egil

Recommended Posts

Jeg tenkte å ta vinterkonserveringen på min Optimax 75 selv, men har et spørsmål:

 

I brukerveiledingen står det en grei oversikt over hva som skal gjøres, men lurer litt på det med tilsetting av stabilisator og smøremiddel i bensinen. I veiledningen står det at det mest effektive er å tilsette dette i bensinen før siste tur, deretter står det en punktvis beskrivelse hvor man skal ha en blanding direkte i bensinfilteret og deretter kjøre motoren i 10 minutter.

 

Dersom jeg har stabilisator og smøremiddel på tanken før siste tur, skal jeg likevel utføre punktene? Noen som har erfaring med dette?

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg har stabilisator og smøremiddel på tanken før siste tur, skal jeg likevel utføre punktene? Noen som har erfaring med dette?

 

Hei, velkommen til BP. :flag: Hvis du leser nøye i din manual så står det at den mest effektive metoden er å tilsette dette før den siste tur med båt/motor. Jeg har praktisert dette siden 2004 på min 115 Optimax og ikke hatt noen problemer. Skal også ta med at jeg bruker å tilsette Quickleen når jeg tanker opp i løpet av sesongen. :yesnod:

P.S. Metoden med å ha stoffet rett i bensinfilteret er nok ment kun for de som ikke blandet det i tanken før siste tur.

Redigert av chagall (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...