Akora Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 På min båt sveiste jeg på et vinkeljern på roret som jeg slipte av nok på ene siden til at den gikk beint :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 Men vil ikke det bremse veldig på farten? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Akora Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 På en snekke? Vil tippe det kanskje bremser 0,00001 knop på min båt :):) Sitér dette innlegget Link to post
FENRIKSEN Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 Selv har jeg en liten bit elastisk snor, med en slags hurtigkobling av plast (av typen som brukes for å tilpasse ferderhøyden). Den ene enden er festet gjenneom et hull i underkant av instrumentbordet. Jeg legger løkken rundt en passende rattknagg, og båten går rett som en strek, flere mil i strekket. Snoren er mer enn myk nok til at en kjapp (nød)manøver går greitt uten at løkken fjernes. Dette var en midlertidig løsning til jeg fikk strammet den fjærlette styringen, men det fungerer som en drøm og er ikke skiftet ennå :-) j Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 21.September.2009 Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 (redigert) Tenker på noe a'la en bøyd platebit bakerst på roret eller lignende. Har tro på at det er løsningen, istedenfor noe justerbart. Men er det vanlig at så små ror må trimmes, jeg har ikke problemet på mitt. Det vil ikke sentrere seg i noen som helst uønsket posisjon om jeg slipper det. Mulig det er treigt, eller at det har noe med styremekanismen, mitt er hydraulisk. Har du hydraulisk styring? Kanskje du kan sette på en slags brems i styresystemet en plass? Redigert 21.September.2009 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.September.2009 Det var jo en ide ja! Men nå har ikke jeg knaggeratt, derimot et flott rustfritt et av "Destroyer" type... Men med en krok i enden av strikken kan det jo funke likevel.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Akora Svart 22.September.2009 Link til dette innlegget Svart 22.September.2009 Har prøvt den patenten og, men i varierende strøm, bølger og vind så kommer du ut av kurs hele tiden, det var iallefall min erfaring Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.