Jump to content

Hva koster det å frakte båt langs vei? (Ca 5 mil)


vassb81

Recommended Posts

Som overskriften sier lurer jeg på hva det koster å frakte båt langs vei. Grunnen til at jeg lurer er at jeg ønsker å sammenligne pris på opplag og evt frakt hjem i gården. Jeg har jo engentlig plass til å ha båten i hagen. (god plass) Og vil nok sikkert nyte godt av at båten ligger så nære at jeg bare kan spasere ut når jeg skal "fikse" på båten. Båten er en Tresfjord 29 som ikke er så bred, 285cm. Har vel litt å si mtp frakt langs vei?

 

Noen opplysninger:

 

Båten skal fraktes fra Fredrikstad til Rakkestad. (ca 5 mil)

Har ikke henger.

Båten må opp fra vannet. Dvs dem som transporterer må kunne løfte av vannet og ned på bukkene.

 

Noen som vet ca pris eller vet om noen som driver med dette og har gode priser?

Link to post
Share on other sites

Jeg betalte 1600,- ( han forlangte bare 1500,- men jeg syntes han fortjente litt mer) for å ta Master 820, med 3,2 meters bredde, opp av krybba, ta med krybba og båten 20 km, sette sammen krybba og sette ned båten 20 kilometer unna.

Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knop

Nå: Båtløs - Kjører Bobil... 

Link to post
Share on other sites

Betalte 5000 for heising fra krybbe til lasteplanet for ca 6mnd siden. Så fra lasteplanet til tilhenger(ble for høy om den skulle stå på planet) når han var nede på hovedveien.

Frakt 11mil, og samme prosedyre med omlasting fra tilhenger til lasteplanet igjen for å komme ned til marinaen, og setting båten i krybbe der.

Så kjøring de 11milene var med en semitrailer, og båten en 30 foter.

Vil tro om din kan stå på lasteplanet så burde et firma ligge på ca 3000-4000kr. Og en som tar det svart kanskje rundt 2-2500kr.

Jara Wynja

Link to post
Share on other sites

Synes alle eksemplene ovenfor hadde edruelige priser. Bruk helst en transportør som annonserer med båttransport. Om det koster noen hundre ekstra har de ofte det nødvendige utstyr og erfaring med båttransport.

 

Løfteåk gjør at båten ikke blir klemt på sidene av heisestroppene.

Hydrauliske støttelabber i lasteplanet holder båten på plass under transporten og man slipper å bygge noe under.

Fjern, eller klargjør fjerning, av antenner og mast i tilfelle høyden blir et problem.

Sjekk adkomsten hjemme hos deg.Er der trær og busker som stikker ut i veien? Husk at bredden er høyt oppe.

Det kan være nødvendig at transportør foretar en befaring.

 

Alt dette og mer til har en erfaren transportør ansvar og erfaring med og det er ikke problem og utføre heising/transport med en og samme bil.Det er først ved større båter man må heise over på en lavere og lengre semitrailer,men der er jo nok av semitrailere med store kraner også i dag.

Lykke til. :flag:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...