Jump to content

Forskjell på NB 1160 og Ardea 38?


BårdK

Recommended Posts

Hei! NB1160 og Ardea 38 er identiske. Kun navn og dekor som er forskjellig. Bruker selv Argos båtsenter og er storfornøyd med servicen fra dem. De kan tilby et meget godt spekter av tjenester, pluss at de kjenner NB/Ardea veldig godt. Argos har tidligere produsert diverse NB modeller for NB Marine.

Link to post
Share on other sites

Takk for svar. Så at den hadde både hekk- og baugtrøster og regnet med at det var en halvplaner med aksling og da ville ikke en marsjfart på 26 knop være urealistisk. Litt mindre aktuell for meg dersom det er en drevversjon. Men vi får se, har sendt mail med forespørsel om innbytte av Riviera 925 FB kan være aktuelt. Det har jeg også gjort når det gjelder denne: Viknes 1030 SB.

 

Begge disse to passer våre ønsker bra, da vi er ute etter litt større akterdekk og FB (for enkle måltider etc.), samt en køye ekstra dersom barna vil ha med en venninne på tur. Tar gjerne i mot flere tips om NB/Ardea.

Redigert av BårdK (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Denne båten har det meste, inklusive meget god bredde. Lite å sette fingeren på bortsett fra EN ting og den er ikke helt uvesentlig.

Når man lager en 38 foter med 4 meter bredde burde man kunne spandere på seg rikelig plass på dollbordene. NB 1160/Ardea 38 er under enhver kritikk vedrørende dette.

 

Redigert: Jeg tror du kan være siker på at det er aksling BårdK, jeg tror ikke noen til nå har turt å prøve drev på en 407 hk Yanmar. Den ville nok spist dem til frokost....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...