Jump to content

Noen som har info om denne Mercuryen? (bilde)


Lars K

Recommended Posts

Har fått tak i en gammal Mercury som jeg skulle hatt litt info om. Det står 9.8 bak på den men 110 på sidene? og har Thunderbolt ignition.

Denne har to bladers propell,er dette orginalt? Kan jeg sette på en med tre?

Motoren starter og går greit og har kontrollstråle. Men det kommer kun vann ut av propellen,ikke noe ut oppe på stammen. Er dette riktig?

Motoren har serienr 4815935. Noen som veit årsmodellen?

 

90004_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35921/90004.jpg

 

 

90005_s.jpg

Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35921/90005.jpg

Link to post
Share on other sites

Motoren har serienr 4815935. Noen som veit årsmodellen?

 

Produsert 1977 i USA .

 

 

Motoren starter og går greit og har kontrollstråle. Men det kommer kun vann ut av propellen,ikke noe ut oppe på stammen. Er dette riktig?

Ja .

 

Denne har to bladers propell,er dette orginalt? Kan jeg sette på en med tre?

Ble ifølge dele listene levert med et 2 blads propell ( 48-47922A10, 9" x 9" ), 3 blads propeller var også tilgjengelig.

Det viktigste her er at motoren klarer å oppnå 5500 rpm på full gass ( WOT ), det er hva du oppnår ( hvilket MAX turtall ) som sier deg om du har riktig propell på motoren .

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

En annen ting jeg lurer litt på,trodde Thunderbolt ignition var tenningsystem med fordeler,men denne ser jo ut som bare har stator og coiler?

 

3/4/6 sylindrede modeller med Thunderbird tenning hadde fordeler, 1/2 sylindrede modeller hadde ikke....

( Thunderbird tenning er en hel elektronisk tenning )

 

De litt nyere 3/4/6 sylindede modellene ( ifra midt 79 ) kom med CDI tenning ( Capacitor discharge ignition ), kort beskrevet som en coil pr sylinder...

 

 

Arne Kjetil

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...