Lars K Startet 19.September.2009 Del på Facebook Startet 19.September.2009 Har fått tak i en gammal Mercury som jeg skulle hatt litt info om. Det står 9.8 bak på den men 110 på sidene? og har Thunderbolt ignition. Denne har to bladers propell,er dette orginalt? Kan jeg sette på en med tre? Motoren starter og går greit og har kontrollstråle. Men det kommer kun vann ut av propellen,ikke noe ut oppe på stammen. Er dette riktig? Motoren har serienr 4815935. Noen som veit årsmodellen? Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35921/90004.jpg Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35921/90005.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Motoren har serienr 4815935. Noen som veit årsmodellen? Produsert 1977 i USA . Motoren starter og går greit og har kontrollstråle. Men det kommer kun vann ut av propellen,ikke noe ut oppe på stammen. Er dette riktig? Ja . Denne har to bladers propell,er dette orginalt? Kan jeg sette på en med tre? Ble ifølge dele listene levert med et 2 blads propell ( 48-47922A10, 9" x 9" ), 3 blads propeller var også tilgjengelig. Det viktigste her er at motoren klarer å oppnå 5500 rpm på full gass ( WOT ), det er hva du oppnår ( hvilket MAX turtall ) som sier deg om du har riktig propell på motoren . Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Lars K Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 OK,takk for info Er på utkikk etter Tiny Tach i en annen tråd her,hadde jeg fått tak i en slik skulle jeg målt. Men greide ikke mer enn 16 knop på en With jolle med denne. Har denne motoren målt effekt på veiva eller propell? Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Tipper på veiv jeg da Sitér dette innlegget Link to post
Lars K Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 Vil det da si at motoren kanskje yter 8hk på propellen? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 Vil det da si at motoren kanskje yter 8hk på propellen? Er målt på veiva... trekk ifra ca 15%... gir da ca 8,33 hk... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Lars K Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 Ok,propellen så jo ut som den hadde blitt brukt som jordfreser så var det vel ikke gærent med 16 ferskvannsknop... En annen ting jeg lurer litt på,trodde Thunderbolt ignition var tenningsystem med fordeler,men denne ser jo ut som bare har stator og coiler? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 19.September.2009 Del på Facebook Svart 19.September.2009 En annen ting jeg lurer litt på,trodde Thunderbolt ignition var tenningsystem med fordeler,men denne ser jo ut som bare har stator og coiler? 3/4/6 sylindrede modeller med Thunderbird tenning hadde fordeler, 1/2 sylindrede modeller hadde ikke.... ( Thunderbird tenning er en hel elektronisk tenning ) De litt nyere 3/4/6 sylindede modellene ( ifra midt 79 ) kom med CDI tenning ( Capacitor discharge ignition ), kort beskrevet som en coil pr sylinder... Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Lars K Svart 19.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.September.2009 Ok,takk for svar. Kjekt med folk som har vært borti en og annen Merc,hehe Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.